Zwolle

21 september 2021 - Zwolle, Nederland

Zwolle

21-9-2021

Na een kort ritje met de trein stappen we uit in Zwolle en doen de stadswandeling. Ik vind dat altijd het prettigst want dan loop je niet zo doelloos door een stad. We beginnen met koffie maar die smaakt niet echt lekker en krijgen er 1 gratis. we doen het misschien later op de dag nog maar eens over bij een andere tent. Tijdens de wandeling kom je uit bij Museum de Fundatie en lopen naar binnen. Er is, naast de vaste collectie werk van oa Jeroen Krabbé, Design by Nature (verschillende kunstenaars) en een Koreaanse schilder, Chae Eun Rhee. We zijn er even zoet en zien de diversiteit aan kunst. De Design by Nature laat zien wat je allemaal kunt doen met organische materialen en toont de schoonheid en de mogelijkheden van een nieuwe, circulaire en biobased economie. We vervolgen weer de stadswandeling en op het plein bij de kerk zoeken we een terras op want we lusten wel wat. In de kerk is een boekenmarkt maar er wordt ook verbouwt wat de reden is dat ik er alleen even binnen kijk. Zwolle is een oude stad met een stadmuur en vele monumentale gebouwen én een Hanzestad. Nadat we weer terug zijn in Meppel doen we nog een boodschap voor het avond eten en kunnen nog heerlijk buiten zitten.

muurschildering Herman brood

1. Bert:
    26 september 2021
    Ja... We vonden het een verrassende expositie in de Fundatie die er al een tijd is. Nature.