Lambert's Bay - Kaapstad

5 december 2023 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Lambert's Bay dinsdag 5 december 2023

5 december 2023

We zijn weer op tijd weg maar eerst even een appje sturen naar de kinderen om een leuke sinterklaas avond te wensen. Het is moeilijk voor te stellen hoe het weer in Nederland is en dat het Sinterklaas is en er al voorbereidt wordt voor Kerstmis. We hebben nog geen idee hoe die dagen in te vullen, maar goed..vandaag rijden we met wat tussenstops naar Kaapstad. We hebben wat langer de tijd op het strand met uitzicht op Robbeneiland en de Tafelberg.  Er zijn veel kite surfers die mooie sprongen maken want er staat en straf windje, beetje veel wind eigenlijk.

_DSC8883

We verblijven in het Cresta Grande Cape Town en zitten op verdieping 9 waar we een glimp van de Tafelberg zien. Na het inchecken hebben we met z'n 2- tjes geluncht en om drie uur afgesproken om met een paar van de groep naar de Green Market te lopen waar souvenirs worden verkocht. We lopen verder door naar de Compagnietuin waar oa een kruidentuin is aangelegd voor de VOC.  Er is heel wat Nederlandse historie in Kaapstad. Na een drankje in het park lopen we naar Waterfront om een hapje te eten. Waterfront is dé plek to be wat betreft restaurantjes en winkels. We komen uit in de Foodmarket, een grote oude bedrijfshal, Waterfront is een oude scheepswerf waar allerlei kleine afhaalrestaurantjes zijn. Je loopt rond, kijkt wat je lekker vind, besteld het en even later kun je het ophalen en je drankje haal je weer ergens anders. Het lijkt chaotisch maar het is echt heel leuk en onbevangen. Je kunt er Aziatisch,  Italiaans, Japans, Zuid Afrikaans halen, echt van alles en het is echt goed eten. Er speelt een bandje en het is er best druk. Wel gezellig. In het hotel nog een afzakkertje dan douchen en slapen. Morgen gaan we naar de Kaap de Goede Hoop.

_DSC9025