Meppel - Holtingerveld

18 september 2021 - Ruinerwold, Nederland

Meppel

18-9-2021

We hebben het een paar dagen rustig aan gedaan.  Afgelopen vrijdag geshopt in Meppel en zaterdag toen Koos ging fietsen ben ik op de fiets naar Meppel gegaan en het Stedelijk Museum Meppel bezocht. Een klein museum in een oud pand in de winkelstraat. Er was een expositie van André Idserda een schilder uit deze regio. Persoonlijk vind ik zijn werk wat somber, er zit bijna tot geen kleur in. Sommige stukken spreken mij wel aan maar waarschijnlijk zit hem dat in de compositie. In een ander gedeelte hangt werk van Stien Eelsingh die veel werk heeft gemaakt van de Staphorster gemeente. Ze heeft er een tijdje gewoond en gebruikt vooral primaire kleuren; blauw,  rood,  geel en groen. Het meest verrassend vond ik de poppen van Henk Boerwinkel. Hij heeft voorstellingen gedaan samen met zijn vrouw maar het meest bijzondere is, is dat hij bij de 6 poppenspelers ter wereld hoort die op uitnodiging van Jim Henson, de bedenker van de Muppet Show mocht meewerken aan diens serie The World of Puppetry. Naast dit alles is er nog een vitrinekast met zilverwerk. Na een uurtje stond ik weer buiten en heb een heerlijk ijsje genomen bij de IJsmakers, veel keus maar heb deze keer de banaan en tiramisu gekozen. Héérlijk.

DSC09778

Holtingerveld

19-9-2021

Op zondag komt er visite van mijn broer en schoonzus. Eerst maar aan de koffie en bijkletsen en na de soep rijden we naar het natuurgebied Holtingerveld.  We zijn er in de tijd dat we hier zijn al een paar keer geweest maar telkens wandelen we een andere route. Ik vind het een mooi veelzijdig gebied. Op het terras van restaurant OER drinken we nog wat voor we naar de camping en later naar Meppel voor een hapje. Al met al een relaxed en gezellig weekend zo 🙂

Paddenstoelen

1. Bert:
    24 september 2021
    Mooi, jullie hebben je weer prima vermaakt zo te lezen.
  2. Christiene:
    24 september 2021
    Ja Bert én we hebben nog even ;)