Kaap de Goede Hoop

6 december 2023 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Kaap de Goede Hoop 6 december 2023

Het wordt weer warm vandaag als we naar de Kaap rijden. We moeten in de remmen om struisvogels met jongen te ontwijken want er lopen er met jongen rond. Ook worden we gewaarschuwd voor bavianen die brutaal kunnen zijn maar we komen er geen een tegen. Als we de parkeerplaats bereiken zijn er een aantal die al gaan wandelen. Wij zijn met z'n vieren en doen eerst een bakkie. Het wandelpad gaat flink omhoog en er staat een stevige wind. Er zijn veel bloeiende planten en struiken wat fynbos wordt genoemd, ook zien we hagedissen en kleurrijke vogels. Bij de vuurtoren wordt je bijna uit je t shirt geblazen maar het uitzicht is prachtig. Voordat we naar beneden wandelen waar het bord staat van Kaap de Goede Hoop eten we een broodje tonijn voor mij en kip voor Koos.
Het is klimmen en dalen tijdens de wandeling naar beneden en het is even wachten voor we er allemaal zijn want we gaan gelijk door naar Boulders Bay waar een pinguïn kolonie zit. Tis een strak programma 😁 Voor de pinguïns  moeten we eerst een stukje over het strand lopen voor we bij de entree komen. Het is dat het in het programma zit want dit zouden wij overgeslagen hebben, hadden we evengoed kunnen doen maar nietnadenkend hobbelen we mee 😉 Wandelend over vlonders  kijken naar de pinguïns, zeer toeristisch maar toch een paar foto's gemaakt :) We zijn tenslotte ook gewoon toeristen.

_DSC9535

Als we weer in het hotel zijn, hadden we eerst het plan om een duik te nemen in het zwembad op het dak maar knappen ons op met een lauwe douche, doen een drankje in de bar en lopen samen richting The Green Market en vinden een Koerdisch restaurant waar we heerlijk buiten kunnen eten. Het is nog een drukte van belang want hier is ook de curiosa markt en de kooplui moeten hun tentjes weer afbreken en als je dan ziet hoe dat gaat! in bakken, tassen en alles wat ze kunnen vinden wordt op karretjes over de klinkers gereden, het is hard werken om al dat gewicht in beweging te krijgen. Het wordt om 8 uur donker en dan moet je extra opletten voor zakkenrollers want er loopt heel wat louche volk rond. In het hotel horen we dat het iemand van de groep is overkomen. Telefoon en visa card weg! In de lobby heeft hij via de receptie zijn card kunnen blokkeren maar je bent er mooi klaar mee, er was al een keer geld gepint,  geen hoog bedrag maar toch... In Sossusvlei was ook al iemand zijn telefoon kwijt.. balen vooral als je de nieuwste Samsung speciaal voor de vakantie hebt gekocht. Morgen is ons laatste dag in Kaapstad.

1. Jacqueline Bellis:
    9 december 2023
    Genoten van je verhalen en foto's. Nu weer lekker thuis. Kerstboom opzetten...op naar de feestdagen.
  2. Christiene:
    10 december 2023
    dank je wel maar nog niet met ons hoofd bij de feestdagen :)
  3. Bert:
    10 december 2023
    Was prachtig , goeie reis naar huis.
  4. Christiene:
    10 december 2023
    dank je wel, was een mooie reis
  5. Agnieta:
    10 december 2023
    Kaapstad mooi maar zeker niet rond lopen als provinciaaltjes ha ha ,kan je ook nog wel wat vertellen .
    Geniet van je laatste dagen
  6. Christiene:
    10 december 2023
    hahaha, we zijn duidelijk geen stadsmensen ;)