Vioolsdrift - Lamberts Baai 🇿🇦

4 december 2023 - Lambertsbaai, Zuid-Afrika

Lambert's Bay maandag 4 december 2023

Vanmorgen zaten we om 7 uur aan het ontbijt om op tijd te vertekken naar Lambert's Bay in Zuid-Afrika.  We hadden weer wat formulieren in te vullen om Namibië uit te komen en het duurde even voor we klaar waren. Een eindje verderop het volgende kantoor, ditmaal de grenspost van Zuid Afrika voor een stempel om Zuid Afrika binnen te mogen. Iedereen mocht door en kunnen naar Springbok. Springbok is best een grote plaats met verschillende winkels en marktjes. Het is 1 rechte weg die ons verder  naar Lambert's Bay brengt maar wel eentje die op en neer gaat, er zijn best wel hoogte verschillen. Het is een mooie  omgeving met bloeiende struiken en rotspartijen.

_DSC8082_1-01

Meer in het bewoonde gebied zijn grote wijngaarden maar de druiven zijn nog wel een beetje klein. Het wordt ook steeds groener en we zien water en zelfs een soort kanaal, een irrigatie systeem.  Voordat we inchecken lopen we naar de Jan van Genten, er zitten er hier duizenden. Volwassen vogels zijn circa 89-102 centimeter groot en zijn 2,5 tot 3 kilogram zwaar, en kunnen als ze hun vleugel volledig uitstrekken 170-180 cm breed zijn.

_DSC8740-01

S'Avonds gaan we in een lokaal restaurant aan de mosselen. Vanaf morgen zijn we in Kaapstad en dan zit het er bijna op.