Zoelen

22 mei 2015 - Zoelen, Nederland

22 mei 2015

Om 6.00 uur gaat mijn wekkertje. Vandaag nog werken en dan vanmiddag direct door naar Zoelen op de grens van Gelderland en Utrecht maar midden in de Betuwe. In deze omgeving zijn we nog nooit geweest dus is alles weer nieuw. We hebben zin in een weekje weg in ieder geval. Koos heeft de hele dag de tijd om alles klaar te zetten zodat we, als ik uit mijn werk kom meteen de caravan kunnen aan haken en gaan. Zo gezegd zo gedaan. Om 15.45 uur de deur op slot en rijden we de buurt uit. Op de radio horen we het file nieuws en ja hoor..file en langzaam rijdend verkeer rond Utrecht. Links en rechts scheuren dikke BMW's en Audi's met zwaailichten ons voorbij, we zien niet waar ze heen gaan maar het lijkt spannend. Even voor Tiel gaan we de snelweg af en om zes uur rijden we de camping op. We draaien de pootjes uit en gaan naar het dorp voor een hapje. Een chique uitbaterij, Herberg de Zoelensche Brug. We beginnen met amuse, een bouillon met lente ui en een aspergemousse. We kiezen voor de Rosso Burger en neem er een wijntje bij. We hebben heerlijk gegeten en gezeten. Na een kopje koffie gaan we weer caravanwaards. Morgen zetten we de voortent op want onze kleindochter komt een paar dagen logeren en hebben dan lekker de ruimte.

restaurant Herberg de Zoelensche Brug       Zoelensche Brug

23 mei 2015

1ste Pinksterdag

Vandaag gaan we de voortent er aan zetten want onze kleine Amila komt logeren en zo hebben we wat meer leefruimte. Koos wordt een beetje zenuwachtig want we kunnen de haringen niet vinden en ook niet de bevestigingen voor de stokken op de caravan. We staan op het punt om terug naar huis te rijden maar zien nog een pakketje liggen..gelukkig, we hoeven niet naar huis. Als alles staat en aan kant is doen we wat boodschappen en daarvoor rijden we naar Tiel. Wat een gekkehuis zeg! Voor de parkeergarage staat een file dus proberen we ergens anders een plekje te vinden maar dat lukt niet dus sluiten we ook maar aan in de rij. Plekje gevonden, boodschappen gedaan en vlug weer terug. Heerlijk bij de caravan gezeten tot de koeien voor het eerst naar buiten mochten. Springen en wild dat ze zijn, er gaat er zelfs een door de omheining. De koe loopt het schrikdraad stuk, rent door prikkeldraad en eindigt in de sloot! Met een tractor lukt het de boeren om de koe na een uur op de kant te trekken en mankeert gelukkig niets. Wat een sensatie zeg! Ondertussen rijdt er een hele rits vrachtwagens voorbij en horen een hoop lawaai. Koos gaat even kijken. Ze hebben een meeting bij iemand in de tuin nota bene. De vrachtwagens staan keurig op een rij en de mannen chillen er een eind op los. Kletsen en bieren, de hele avond trekken ze aan de hoorn of drukken het gaspedaal even lekker in en laten elkaars motor horen. We moeten er om lachen want waar maak je dat mee. Om elf uur wordt het stil.

we staan       de paarden       wilde meiden       koe te water       truckers       truckers

24 mei 2015

2de Pinksterdag

Om elf uur loopt Amila aan de hand van mama de camping op. Dax de hond van de campingbaas loopt op haar af en ze schrikt enorm. De vriendelijke bouvier is ook wel een beetje erg groot. De hond wordt weg gestuurd en hebben heerlijk met elkaar gezeten en koffie gedronken. Het is prachtig weer. Amila had alweer gauw haar draai gevonden en wist zich te vermaken want op het terrein staat een Pipo wagen met speelgoed. Na ruim een uur gaan papa, mama en Imre weer weg dus een dikke kus en ze uitgezwaaid. Het is bijna etenstijd en dus ook slaaptijd voor haar en mag ze op ons bed een dutje doen. Ondertussen vullen we een bak met  water zodat ze straks lekker met water kan spelen. Op de camping zijn nog 2 kindjes, ouder maar dat maakt haar niet uit. Het jongetje houdt erg van dansen dus geeft een showtje, Amila staat dat op een afstandje te bekijken en besluit mee te doen. Ze staat met haar heupen te zwaaien, armen in de lucht en rondjes te draaien. Na het applaus gaan we douchen en naar bed. Wij genieten nog van de mooie avond.

spetter de spetter       pony´s

25 mei 2015

Schaap te water

Om half negen worden we een beetje wakker, nog heel even blijven liggen voor we echt wakker zijn. Wassen en aankleden en dan ontbijten. Amila eet haar pap en lust ook nog wel een broodje. Na het ontbijt weet ze zich weer te vermaken met de andere kindjes en ruimen wij de boel op en drinken een kop koffie. Na de koffie zijn we naar het Amsterdam-Rijnkanaal gelopen. Dax, de jonge bouvier bleef achter ons aan lopen, hij houdt van gezelligheid maar of ik dat nou zo gezellig vind! Om de dijk op te komen moeten we een hekje over en ook Dax springt over het hekje. Een schaap wat heerlijk liep te grazen schrok zo van de hond dat hij het kanaal in sprong! Tjesus wat nu? Koos lokt de hond weg want die staat nog enthousiast te springen en brengt hem terug naar de camping. Ondertussen zie ik het schaap steeds verder afdrijven en varen er grote vrachtschepen langs, als dat maar goed gaat. Ik loop met Amila verder weg in de hoop dat het schaap rustiger wordt en naar de kant komt. Ik hoor hem bletten en durf niet meer te kijken, straks verdrinkt hij. Even later zie ik hem toch richting de kant gaan en lukt het hem om te op de stenen te staan, ondertussen is Koos ook weer terug en probeert hem op de kant te trekken maar er is geen beweging in te krijgen. We gaan verder en kijken naar de boten die langs varen en gelukkig zien we op een gegeven moment het schaap wegrennen. Je maakt wat mee hier in Zoelen! Als we weer terug zijn op de camping drinken we nog wat en mag Amila nog even rollebollen op bed voor ze een tukkie gaat doen. Na het middagdutje gaan we wandelen op het landgoed Soelen. Niet zo groot maar zeker de moeite waard voor een wandeling. De dag sluiten we verder af met wat luieren, puzzelen, tekenen, spelen, drinken en vanavond pannenkoeken, wat een feest.

ontbijtje       spelen        schaap te water     groot vrachtverkeer       Koos probeert het schaapje op het droge te krijgen       scouting komt voorbij       Landgoed Soelen       Landgoed Soelen       Landgoed Soelen       Landgoed Soelen       Landgoed Soelen       Landgoed Soelen       Landgoed Soelen       Landgoed Soelen       Landgoed Soelen

26 mei 2015

Ouwehands Dierenpark in Rhenen

Het regent een heel klein beetje maar toch gaan we naar Ouwehands Dierenpark. Amper een half uurtje met de auto. Als we het park binnen lopen wordt het droog en warmt het lekker op. Giraffen, olifanten, vogels en vissen we zien ze allemaal. Om half twaalf is er een zeeleeuwen show dus sluiten we aan in de rij. Het is schoolreisjes tijd want veel kinderen lopen door elkaar heen te rennen en zitten vooral veel aan elkaar. We kijken het allemaal maar een beetje aan. Eenmaal binnen zoeken we een mooi plekje, niet te laag en niet te hoog maar mooi op rij zes. Zo zien we genoeg en worden we niet nat. Amila vindt het maar spannend. Ze kijkt haar ogen uit en klapt mee als er geklapt wordt. Na de show lopen we verder door het park. Het is een mooi ruim opgezette dierentuin met genoeg ruimte voor de dieren, nadeel misschien daarvan is dat je de dieren niet altijd even gemakkelijk ziet. We lopen naar het Berenbos, vier beren huisvesten hier die bevrijdt zijn uit het circus of uit handen van oost Europese straatartiesten. Boven het verblijf hangt een brug, een hangbrug. Koos en Amila lopen erover heen, stoer hoor. De magen beginnen onderhand te knorren en we zoeken het Jungle restaurant op voor en klein tussendoortje. Tijdens het eten horen we aapgeluiden, grommende leeuwen en krijgen we een tropische regenbui! Gelukkig worden we niet aangevallen en die tropische regenbui komt ook alleen maar via de geluidsboxen :) Na het eten vervolgen we onze weg langs de dieren. Via de wadden en de zeehonden komen we in een speelparadijs waar Amila nog net even te klein voor is maar het treintje dat via een monorail boven verschillende verblijven gaat moet lukken. Ook hier moeten we even op onze beurt wachten maar al gauw nemen we plaats in een wagonnetje. Onder ons door zien we de kamelen en de apen, we vinden het allemaal erg leuk. Nog even naar de pinguins want die worden gevoerd en dan via de Zoo winkel weer naar de camping. Amila zoekt voor Imre een leuke knuffel uit en voor haar zelf een kleurboek. In de auto valt ze in slaap. Het was een mooie dag.

ouwehand       ouwehand       ouwehandouwehand       ouwehand       ouwehand       ouwehand       ouwehand       ouwehand       ouwehand       ouwehandouwehand       ouwehand     ouwehand

27 mei 2015

Rustig aan dagje

Vandaag doen we het rustig aan, we ruimen de voortent al op want vanmiddag brengen we Amila weer naar huis. Na het opruimen wilden we naar de Landwinkel voor verse aardbeien maar helaas was deze dicht. Op woensdag en zondag gesloten en laat het nou net woensdag zijn! Jammer dan maar niet. Na het middagdutje van Amila gaan we richting Leiden. Onderweg eten we wat in een wegrestaurant en zijn om zeven uur thuis. Amila kan niet wachten om het cadeautje aan Imre te geven. We drinken koffie en kletsen nog wat. Amila loopt te stuiteren dus gaan op tijd weg zodat ze tot rust komt.

schoonmaken       luchtballon

28 mei 2015

Het regent af en toe maar besluiten tegen twaalf uur in de auto te stappen en rijden naar Rhenen. We willen een stukje wandelen dus zoeken het VVV op. We stuiten op ´Rondje Rijn` want dat lijkt ons een mooie wandeling. Via de markt voor een broodje en de slager voor wat beleg beginnen we aan de wandeling. Rechts de Rijn en aan de linkerhand de Grebbeberg. De klim van 200 treden slaan we over dat is een beetje teveel van het goede. Langs het natuurpark de Blauwe Kamer waar veel vogels huisvesten en de wilde paarden staan te grazen komen we bij de veerpont die ons naar de overkant brengt. We lopen langs het water weer richting Rhenen. Met mooie Hollandse luchten genieten we van de wandeling. Een hele opgave om die 12 kilometer te lopen, het linkerbeen wil eigenlijk niet meer maar ja om bij het eindpunt te komen moet je toch door. Gelukkig is het een vlakke wandeling en we lopen allebei een rustig tempo. Gelijk nog maar wat boodschappen doen, we zijn nu toch nog lekker bezig en dan een lekker koud biertje en de benen omhoog. De korte broek nog even aan en nog heerlijk van het zonnetje genieten.

Rhenen       Rhenen        wandelen       wandelen       wandelen       wandelen       wandelen       wandelen      wandelen       wandelen        wandelen

29 mei 2015

Vandaag weer naar huis. Het is een heerlijk weekje geweest. We hebben genoten van en met onze kleindochter. Het weer was wat wisselvallig maar verregende dagen hebben we niet gehad alleen de temperatuur had wel wat hoger gemogen maar ja dat is het weer. We willen hier zeker nog een keer terug komen want er valt genoeg te zien en te doen. Om half twaalf rijden we de camping af en gaan huiswaarts. Geen files of ander ongemak dus zijn anderhalf uur later thuis. We besluiten om de caravan meteen schoon te maken en op te ruimen zodat hij morgen weer terug naar de stalling kan, zijn we daar ook weer vanaf. Van de zomer naar Frankrijk als het daar mooi weer is en anders...zien we het wel. Onze neus achterna.

1. Bert:
    2 juni 2015
    Je bent weer goed begiz geweest met je Sony en de Hollandse luchten........!!
  2. Bert:
    2 juni 2015
    Nou Christiene wij moeten ook maar eens naar Zoelen. Daar valt heel wat te beleven. Het is duidelijk dat jullie je niet hebben verveeld. Alle bloggen zijn weer bij dus op naar het volgende uitje!!
  3. Christiene:
    La douce france Bert :-)