We zijn weer onderweg naar Frankrijk 🇨🇵

17 augustus 2015 - Treignac, Frankrijk

15-08-2015 Vertrokken naar Frankrijk

Vanmorgen waren we vroeg wakker, een klap onweer maakte ons wakker en konden niet meer in slaap komen. Gisteren een spannende dag gehad. Koos heeft nu definitief afscheid genomen van de NS met een laatste rit Alkmaar-Hoorn vv met een coupé vol genodigden en aansluitend een receptie waar hij niet vergeten werd. Ruim 80 belangstellenden en een tafel met cadeaus. Thuis uitgepakt en nog een borreltje toe en dan naar bed. Nadat we niet meer in slaap kwamen zijn we er maar om 4.45 uur uitgegaan en rustig aan ontbeten en aangekleed. Om 6.00 uur sluiten we de deur achter ons en vertrekken nog in het donker. Het gaat lekker want we kunnen goed doorrijden, we stoppen een paar keer voor koffie. Bij Gent begint het te regenen en voorlopig stopt het niet, beetje jammer. Bij Arras komen we in de filedoor wegwerkzaamheden en zijn zo anderhalf uur langer onderweg. Op gegeven moment zijn we het zat en besluiten een camping te zoeken en komen uit in Creil, een camping in een oude steengroeve. We staan in recordtempo en gaan even lui zitten met een drankje. Na het eten gaan we een rondje over de camping en bijna iedereen verzameld hout en stookt een vuurtje voor tent of caravan. We kijken er een beetje vreemd van op omdat we dat niet gewend zijn in Frankrijk. Meestal zijn ze apatisch voor vuur. In ieder geval geeft het een boel rook want je stookt een vuurtje of je stookt een vuurtje er zit verschil in. Desondanks zijn we te moe om nog iets te ondernemen en duiken om 22.00 uur het bed in.

Creil, Frankrijk

16-08-2015 Van Creil naar Treignac

Om 7.00 uur zijn we wakker en na het ontbijt en nog wat opgeruimd te hebben vertrekken we om 8.00 uur van de camping. Het is mooi weer en hebben er zin in, we hebben heerlijk geslapen. Ook nu een aantal stops gedaan voor koffie en de andere keer koffie met een broodje. We waren tot de helft van onze reis gekomen, dus vandaag de andere helft. Tegen 16.00 uur komen we op de camping in Treignac aan en worden hartelijk ontvangen. We zoeken een mooi plekje in de zon en pakken uit want we blijven hier minimaal 1 week. Al gauw zitten we in de zon wat te drinken. s'Avonds lopen we even de boerderij binnen en zitten rond de haard gezellig te kletsen met andere kampeerders. Om elf uur taaien wij af en duiken onder het dekbed met een extra dekentje erbij want het is fris.

Onderweg              Het gaat wat meer op en neer.   Halo

17-08-2015 Lekker dagje niets

We hebben lekker geslapen en de zon schijnt dus ontbijten we heerlijk buiten. Na de koffie besluiten we eerst boodschappen te doen want hier sluit alles van 12.00 uur tot 14.00 uur. De andere tijd doen we vooral dingen waar we zin in hebben. Koos trekt de stoute schoenen aan en pakt de trekking bike en gaat het erop wagen en als ik zie hoe de omgeving er hier uit ziet? dan wordt het nog een hele uitdaging. Ondertussen ben ik aan het fotograferen geweest en probeerde de Kolibrievlinder vast te leggen. Niet eenvoudig want net als de kolibrie is de vlinder ook razend snel. Niet echt heel erg ontevreden met het resultaat maar ga het zeker nog een keer proberen. Morgen als het lekker weer is gaan we kanoën.

de kolibrivlinder             De kont van de kolibrievlinder :)        kolibrivlinder

1. Bert:
    18 augustus 2015
    Hé fijne vakantie,jongelui. Híer is het inmiddels droog..morgen zon.gr van c en b