Op naar de volgende camping

1 september 2014 - Lodève, Frankrijk

30-08-2014

Om 7.00 uur ging de wekker. Opgestaan, aangekleed en ontbeten. Om 8.00 uur brood gehaald bij de campingbaas voor onderweg en direct verder naar camping nummer 5 gereden. Nog zeker 2 te gaan voor de terugweg. We hebben een camping gevonden in Lodève in de Languedoc. Veel vlinders hier op de camping, ik heb al mooie exemplaren voor bij zien fladderen, vooral fladderen dus wordt het nog moeilijk om foto’s te maken. We blijven hier voor tenminste 3 nachten dan zien we wel weer verder. Het is 27 graden en hebben nadat we geïnstalleerd waren een lekkere frisse duik in het zwembad genomen. Voor de rest van de dag..mmm lekker niets. Het is al vroeg donker, voor je het weet is de zon achter de bergen. Als de zon echt weg is dan is het aarde donker en is het heelal voorzien van duizenden sterren. Vanavond maar eens geprobeerd om het heelal te fotograferen, leuk om eens te proberen.

31-08-2014

De camping ligt in een natuurpark met veel flora en fauna. Op het park ligt 30 km aan wandelroutes. We hebben vandaag de blauwe route gelopen, zo’n 8 km. Net mooi bij deze temperaturen. Ik wilde niet met mijn grote camera aan de wandel maar vergeet mijn klein camera! Jammer maar het staat vooralsnog op mijn harde schijf, hoe lang het daar blijft?... Na de wandeling een lekker koud biertje bij de caravan genomen en daarna afgekoeld in het zwembad. In de bar nog even gezeten, een koude Leffe en wat gebabbeld met medelanders. Later weer de bbq aan. Morgen naar Lodève om te kijken wat het te bieden heeft.

1-09-2014

Feest! Koos is het feestvarken, 40 jaar spoorkees! Na de koffie gaan we naar Lodève, niet echt bezienswaardig maar net genoeg om wat foto’s te maken. Ook gaan we naar het Office du Tourisme voor WIFI want er moet nog een kaart verstuurd worden en hoe mooi is dit medium?! Allemaal tegelijkertijd een vakantie groet van ons ;) Koos kijkt of hij nog wat appjes heeft gehad maar al snel sluiten we de boel weer af want het is tijd voor een terrasje. Internetten is niet het belangrijkste, dat komt wel weer. Voor we weer terug gaan naar de camping doen we nog wat boodschappen bij de Super U. We besluiten om morgen weer verder te trekken al meer een beetje richting Nederland. We zoeken een camping in de Limousin of de Corrèze. We kunnen daar dan nog zeker 4 tot 6 dagen staan want als Koos hoort dat hij volgende week ook nog de hele week vrij is en kunnen we zondag richting Nederland. Ik moet woensdag weer naar het werk en begin met nachtdiensten dus dat is wel relaxt. We hebben weer oesters gekocht en met een wit wijntje weg geslurpt :) Straks aan de pasta en de caravan rijklaar zetten voor morgen. We willen op tijd weg namelijk.

1. Bert:
    3 september 2014
    Dat betekent tevens dat VanKozum op leeftijd raakt. Zeg met die vele campings en al dat verkassen wordt het tijd voor een camper dat verhuist een stuk makkelijker. Groet vanaf het Garda van C en B.
  2. Agnieta:
    3 september 2014
    Heerlijk dat jullie het zo goed hebben en blijven borrelen en keezen