Treignac

2 september 2014 - Treignac, Frankrijk

Dinsdag 2-09-2014 Treignac

Vanmidddag om half 4 werden we hartelijk ontvangen door de eigenaresse van de camping in de buurt van Treignac. Dit jaar hebben we zoveel mogelijk de kleine SVR campings opgezocht. Boerencampings of mini campings Het is nog steeds prachtig weer en in het zonnetje schrijven we ons in met een welkomst drankje. Een kneuterige camping in het boerenland en de bossen van de Correze. De meesten zijn prachtige oude boerderijen geweest waarbij de oude gebouwen (stallen en hooischuren) zijn omgebouwd tot sanitair ruimtes of gezamenlijke ruimtes. Na het inschrijven zoeken we een mooi plekje uit. Door de kleinschaligheid heb je al gauw contact met je medekampeerders en de eigenaresse verzorgd 1x per week het eten en geeft zo af en toe een workshop kleien :) Maar de eigenaars hebben hun huis in Nederland verkocht en vertrekken morgen vroeg naar Nederland, het koken en de workshops gaan niet door, jammer. Een ander echtpaar wat op de camping staat neemt de honneurs waar. Omdat het anders loopt deze week nodigt het andere echtpaar iedereen uit om gezamenlijk te gaan lunchen in Lestard, aanstaande vrijdag. Niks moet alles mag! :)

Woensdag 3-09-2014 Treignac

Opgestaan, gedoucht en ontbeten met het lekkere verse brood van de camping wat ook nog heerlijk warm is. Na de koffie boodschappen gedaan want in deze gehuchten gaat alles tussen de middag dicht. Daarna weer heerlijk vakantie gevierd door te luieren, zwemmen en een potje jeu de boule. Om vijf uur Happy Hour en na het eten gaan we nog even terug naar de gezamenlijke ruimte waar het gezellig is. Lekker kletsen en een drankje. De haard is aan, lekker relaxt hoor.

gezamelijke ruimte

Donderdag 3-09-2014

Lekker lang uitgeslapen en het vers gebakken brood weer opgehaald. Vandaag gaan we een stukje wandelen naar het dorp Lestard want daar bevindt zich de enige kerk in Frankrijk met een rieten dak. Het is prachtig weer, nog warmer dan gisteren dus wandelen in een rustig tempo. Onderweg komen we de Limousin koeien tegen en blijven even staan kijken. De koeien hier hebben nog hoorns en dat is eigenlijk zoals het hoort. Het is een complete kudde, verschillende dames, 1 stoere stier en wat kalfjes. Aangekomen in Lestard, een dorp wat nauwelijks een dorp valt te noemen, 2 huizen, een gemeentehuis, restaurant en de kerk. We nemen de tijd en gaan daarna op ons gemak weer terug naar de camping. Een lekkere duik in het zwembad, lezen en een potje jeu de boule. Geen gehaast en vooral niets doen, heerlijk. Vanavond na het eten gaan we weer een spelletje Keezen, we hebben anderen aangestoken dus dat is wel leuk.

kerkje met rieten dak

1. Agnieta:
    7 september 2014
    Heerlijk dat jullie nog zulk heerlijk weer hebben ,ook hier genieten we daar nog van
  2. Bert:
    9 september 2014
    Nou, uit jullie bloggie te lezen was het een prima vakanti. Op naar de volgende. Welke?? VakantieGroetNog2WekenUitWarmItalië van C en B.