Verder naar Krakau

21 januari 2016 - Krakau, Polen

Vanmorgen hebben we om 9.00 uur uitgecheckt en de bus genomen richting het station. Halverwege zijn we uitgestapt want ik wilde nog 1 ding zien, Prozna. Hier staat nog 1 huizenblok in staat van verlatenheid. De joden van deze wijk zijn allen opgepakt en weggevoerd. Indrukwekkend allemaal. In cafe Prozna hebben we nog even koffie gedronken en zijn toen lopende naar het station gegaan. We hadden nog een minuut of 20 dus hebben even in de wachtkamer gezeten en om 11.50 uur vertrok onze intercity naar Krakau. Het hotel was op korte afstand van het station en om kwart over twee ingecheckt. Het is een wat ouder hotel en de kamer wat kleiner dan wat we eerder hebben gehad maar alles goed verzorgd. De spullen neergezet en de stad in gelopen. Krakau is bijzonder leuk en zeker een bezoekje waard. Er rijden allemaal koetsjes door de stad, je kan er een rondje mee door de stad maken en langs bezienswaardigheden rijden. We zijn eerst een soort overdekte markt in geweest met vooral veel sokken, ondergoed en eetwaar, daarna langs het park de oude stad in. Het sneeuwt lichtjes en het wordt tegen vieren al donker. Op het plein zijn de Lakenhallen met vooral ambacht en souvenirs, het is een prachtige hal. We hebben aan de buitenkant van deze hal koffie gedronken met wat lekkers om op te warmen. Lekkere warme brie met brood. Daarna richting het kasteel en terug via de rivier de Wisla, dezelfde rivier als die door Warschau stroomt. De draak wilde wel even vuurspuwen :) De draak staat in het stadswapen van Krakau. We houden de stad even voor gezien en gaan terug naar het hotel om ons op te knappen, we gaan zo weer even wat eten. Deze keer wil ik voor een typisch pools gerecht gaan, maar eens kijken wat het wordt. En dan vroeg naar bed en om 7.00 uur ontbijt omdat we om 8.00 uur vertreken naar Auschwitz.

1. BertvdB:
    21 januari 2016
    Nou, Nou ,....dat is wel doorwerken!!
  2. Christiene:
    21 januari 2016
    Valt mee hoor. Gdansk 2 dagen meer dan genoeg, hetzelfde geldt voor Warschau en Krakau? We gaan het zien...als het te kort is kunnen we altijd nog terug
  3. Bert:
    23 januari 2016
    wel nog even de zoutmijnen onder het plaatsje Wielickza meenemen. De moeite waard als je toch in Krakau bent!! Oei te laat!!
  4. Christiene:
    23 januari 2016
    Niet te laat, kan altijd nog. Ik weet van die zoutmijn maar hebben gekozen voor een stedentripje dit keer en hebben het prima naar onze zin gehad. Wie weet volgend jaar of zo. Jullie veel plezier in de sneeuw