Aan alles komt een eind

9 september 2014 - Treignac, Frankrijk

Vrijdag 5-09-2014 Treignac

Vannacht heeft het geregend en nu hangt er lage bewolking. De zon schijnt nog niet maar probeert het wel. We hebben met 3 andere echtparen een goede klik, we lachen veel en kunnen het goed met elkaar vinden. We hebben al een keertje een gezamenlijk spelletje jeu de boule gedaan, de dames tegen de heren en jaja de dames hebben gewonnen :)  Van de week hadden we het er al over gehad om met elkaar te gaan lunchen en we besluiten met 4 echtparen naar Lestards te gaan en bij Monique een lunch te nuttigen. Madame Monique is een begrip in Lestards. Wij rijden met anderen mee en willen terug lopen, een ander stel vindt dat een goed plan dus wandelen we straks gezellig met ’n vieren terug naar de camping. We lopen bij madame Monique om 12.00 binnen, ze kijkt wat geïrriteerd want we zijn een beetje aan de vroege kant maar al gauw is het ijs gebroken en komen de flessen wijn op tafel. Madame Monique is een dame op leeftijd, donker geverfd haar tot op de schouders, scheiding in het midden waar de oorspronkelijke haarkleur, grijs in dit geval, doorheen komt. Ze heeft een wat slonzige uitstraling maar Madame heeft de touwtjes stevig in handen. Wij laten de wijn goed smaken en wachten het eerste gerecht af. We beginnen met soep, de pan komt op tafel en het is volgens de meerderheid pompoen/aardappelsoep. Het smaakt in ieder geval prima. Aansluitend komt iets met linzen en tomaat, iets wat we nog niet eerder hebben gegeten, dit blijkt het voorgerecht te zijn. Het hoofdgerecht is varkensrollade mat aardappelen, wortelen en doperwten daarna de kaas en tot slot de zelfgemaakte appeltaart met koffie. En dat alles voor een prijs van €13,00 euro pp inclusief de wijn:)  Het is erg gezellig en na het betalen lopen we met zijn vieren terug naar de camping.  We besluiten al wat te gaan opruimen want morgen richting verder richting Nederland, het zit er bijna op. Als ik hoor dat het huis naast de camping leeg staat en nog helemaal is ingericht pak ik mijn fototoestel. Onenigheid in de familie dus alles blijft zoals het is. Het raam kon open en uitgestrekt en op mijn tenen foto's kunnen maken. Ook de oude benzinepompen stonden te roesten, geweldig. Lekkere overdreven HDR foto's van gemaakt! De originele foto's heb ik ook nog maar hier had ik even zin in ;) De sauna wordt opgestookt en om half acht besluiten we een toertje sauna te doen. Langzaam wordt het donker en de lichtjes in het zwembad maakt het sfeertje compleet. We genieten met z'n vijven van de sauna en het zwembad. Na een poosje houden wij het voor gezien en gaan douchen. We besluiten nog ientje toe te doen in de gezamenlijke ruimte. We kletsen met elkaar alsof we elkaar al jaren kennen en het is reuze gezellig. Het was een super geslaagde en leuke dag geweest. We nemen afscheid en gaan naar de caravan, morgen op tijd richting Nederland.

wandeling terug naar de camping

Zaterdag 6-09-2014 Arras

Om 8.00 uur hebben we onze vakantievrienden gedag gezwaaid. De reis verloopt voorspoedig, zelfs Parijs door doen we binnen het uur! Hoe verder we naar het noorden geraken hoe bewolkter het wordt en hebben zelfs wat spetters gehad. We hebben dit jaar wel een noviteitje: we hebben een soort tolpas, je plakt het op je voorruit van de auto, bij de tolpoorten gaat een piep en de slagboom gaat open. Geen wachtrij en direct weer verder, door sommige poorten kunnen we zelfs met een snelheid van 30 km p/u door. Koos krijgt altijd zo'n racegevoel na de tolpoorten. De hele breedte van de weg en ieder zoekt weer zijn rijbaan op, ik denk dat veel mannen dat hebben :) Tegen half zes rijden we de camping in Arras op en hebben snel een plekje. Stoelen te voorschijn, de tafel, chips en wat drinken. We wilden eigenlijk in het restaurant eten maar dit was dicht ivm een feestje, maakt niet uit. Binnen een half uur zaten we aan de macaroni, ook lekker. Koos is er even klaar mee voor vandaag dus gaat op tijd naar bed. We hebben 650 km gereden dus we schieten al op. Morgen het laatste stukje naar huis en dan zit het er weer op voor dit jaar. Volgend jaar zien we wel weer wat het wordt. Met Koos zijn werk hoeven we dan in ieder geval geen rekening meer te houden ;)

ochtendmist   afscheid van een mooie omgeving    en weer gaan!

Zondag 7-09-2014 Thuis!

Ontbeten, een kattenwasje en op weg. We ruiken de stal! haha Het zit hartstikke dicht maar door een ochtendzon die het wel wil proberen lijkt het toch een mooie dag te worden. Het is een echte zondagmorgen, niet druk dus kunnen een flinke ruk maken. Nog een keer tanken in België want dat scheelt tien tot twintig cent met onze prijs aan de snelweg. Als je bij de grote supermarkten in Frankrijk tankt betaal je €1,45! Dat zijn nog eens prijzen!! Op een parkeerplaats in Nederland willen we even lunchen dan hoeven we dat niet meteen te doen al we thuis zijn. Bah..het stinkt er en er ligt overal vuil. Roemeense vrachtwagenchauffeurs zitten aan een picknicktafel te bieren. Ik snap niet dat ze dat kunnen in die stank! In de caravan eten we een broodje en gaan weer snel verder. In Frankrijk had je vroeger dit soort parkeerplaatsen maar tegenwoordig ziet het er allemaal keurig verzorgd uit, kunnen wij Hollanders nog wat van leren!! Om half twee rijden we de buurt in en zijn we thuis, ook lekker :) Een beetje opruimen en vanavond afsluiten met een etentje buiten de deur.

Iedereen weer bedankt voor het meereizen en commentaar. Ik heb weer genoten in ieder geval. Ik zal, zoals ik vaak doe op mijn blog nog meer foto's plaatsen als ik daar meer tijd voor neem en heb. Dus.... kom gewoon tussendoor nog eens terug :)

Groetjes