Swakopmund - Sesriem

30 november 2023 - Sesriem, Namibië

Sesriem donderdag 30 november 2023

We gaan weer meer het binnenland in met de daarbij behorende temperatuur, vanmiddag wordt het 40 graden. We rijden via Walvisbaai omdat daar veel flaminco's huisvesten. We komen bij zee aan en zien er inderdaad een paar samen met wat andere zeevogels. Het is bewolkt en lekker fris.. Bij een kruispunt belanden we in een bonte optocht van een politie opleiding. Op de spandoeken staat Dag van de Politie of zo, wat de precieze aanleiding ervan is weet ik niet maar we moeten er even op wachten, er wordt uitbundig naar ons gezwaaid. Als we verder kunnen zien we een plek waar hele groepen flaminco's staan en die zijn mooi gekleurd, prachtig zijn ze. We hebben een paar stops onderweg, even lekker de benen strekken want Namibië is een prachtig land maar de wegen zijn 90 % onverhard dus we zitten soms tegen het plafond! Bij Solitaire hebben we een wat langere stop zodat we kunnen lunchen, een plek met oude auto's en het is leuk om er even rond te kijken. Dit is trouwens tot nu toe de enige stop waar een restaurant is om te lunchen, de andere keren zaten we tussen de locals op de stoep 😀 Nu lekker steak met frites en een lekker koud biertje. Halverwege de middag komen we aan bij Desert Camp in Sossusvlei. Een prachtige plek waar we spiesbokken en jakhalzen zien rondlopen. De lodge is ruim en chique. De ene Lodge is de andere niet maar zijn tevreden met waar we hebben gezeten, het Hotel Prost in Swakopmund vond ik tot nu toe het minst als we de aankomst in Johannesburg niet meerekenen, daar waren de bedden schoon maar dat was dan ook alles. Maar nu weer een top locatie met een fijn zwembad. De Desert Camp hoort bij de Taleni keten en heeft geen eigen restaurant, daarvoor moeten we naar hiernaast, een ander resort. In buffetvorm met een braai, heerlijk. Deze keer geen zebra maar spiesbok en kudu en heel veel ander lekkernij. We duiken op tijd het bed in want morgen moeten we vroeg op. De wekker gaat om 4.30 uur! Maar het belooft een mooie dag te worden.

1. Vankozum.:
    3 december 2023