Sneeuw !!

10 oktober 2011 - Canmore, Canada

Calgary - Canmore - Calgary  ( 350 km )

Na de Flap Jacks van John, dat zijn kleine pannenkoekjes gevuld met fruit zijn we een eind gaan rijden richting Kananaskis Country. Bij Black Diamond zijn we gestopt bij Marve's Classic Soda Shop een eettent wat zo uit de jaren vijftig komt, als je de serie "Happy Day's" voor je geest kunt halen hoef ik er niet veel aan toe te voegen. Ze verkopen er ouderwetse snoep, ja zelfs Venco drop, je kunt er hamburgers eten en lekker ijs. De bediening loopt in korte roze jurkjes en Marve achter de frituur in het zwart met wit schort, de jukebox draait plaatjes uit die tijd, geweldig! Daarna richting het Peter Lougheed National Park gereden waar we in de sneeuw terecht kwamen. In Calgary waren we weggegaan met een temperatuur van 17 graden en nu op 2200 meter hoogte in de sneeuw en 2 graden! Zo snel kan het gaan ;) Het is onze zomervakantie maar af en toe lijkt het wel wintersport maar dat maakt het juist hartstikke leuk. Toen we een stukje verder reden kwamen we terecht in een kudde Bighorn Sheep. Het mannetje heeft enorme gekrulde hoorns. Het blijft bijzonder om op deze manier wild te zien en wat ik al eerder aangaf is het zo onwerkelijk. Na de Bighorn Sheep zijn we verder gereden richting Canmore waar ook een aantal onderdelen van de Olympische Spelen van 1988 waren. Hier waren de langlauf onderdelen en dat is nog goed te zien want je kijkt zo het stadion in. Op de weg naar huis zijn we ook nog even naar het Olympic Parc van Calgary gereden, Koos staat er tenminste sportief op :) Thuis aan een wijntje en de bbq aan voor een gezellig etentje en vanavond weer een spelletje Keezen want mijn grote broer en ik willen revanche. Wat een dag! weer zoveel gezien vandaag :)

1. John en Carla:
    11 oktober 2011
    Heeft de " koude" kant toch weer gewonnen dus zeker morgen weer revanche?
  2. Carla:
    12 oktober 2011
    Nou geniet van jullie laatste dag en hele goeie reis naar Koedijk!!! Wat zal dat weer klein zijn!
    Groetjes Carla