Drumheller

9 oktober 2011 - Drumheller, Canada

Calgary - Drumheller  ( 137 km )

Vandaag gaan we de Badlands in, een landschap dat je niet snel in gedachte hebt als je het over Canada hebt. Het is in het begin heel vlak, de prairie zoals ze dat hier noemen maar wanneer je meer in de buurt van Drumheller komt verandert het in een vreemd landschap, het wordt wat bobbelig en lijkt meer op een maanlandschap dan op een prairie. De eerste stop is bij de Horse Shoe Canyon, een canyon waar de cowboys vroeger de gestolen paarden in verstopten. Het landschap is ontstaan door water en wind. We hebben er gelijk even een broodje gegeten want we hadden de picknick mand mee. Daarna zijn we doorgereden naar Drumheller en hebben het Royal Tyrrell museum bezocht over fossielen en dinosaurussen die hier miljoenen jaren geleden geleefd hebben en die hier gevonden zijn. Nog niet zo heel lang geleden is er nog een grote dinosaurus opgegraven in de Crowsnest Pass. Het is een mooi en interessant museum, in het museum hebben we nog wat gedronken. Na ons cultuur uitje zijn we verder gereden naar de Hoodoos, onderweg komen we langs een hangbrug, de Star Mine Suspencion Bridge, 117 meter lang en hangt boven de Red Deer River. Daar vandaan zijn we naar de Hoodoos gereden dit zijn aardse torens die door erosie gevormd zijn, heel apart om te zien. We hebben een heerlijke dag gehad met lekker weer en hebben weer veel gezien. Op de terug weg even langs 'down town' Calgary geweest voor een mooi uitzicht over de stad.