Smlednik, Slovenië 🇸🇮

22 juni 2012 - Smlednik, Slovenië

Baska, Kroatië - Smlednic, Slovenië  ( 198 km )

Om 7.15 uur worden we wakker en gaan douchen. Klein ontbijt en dan op weg naar Slovenië. Om half 9 is het al 28 graden en een uur later is het al weer 31 graden. We doen eerst wat boodschappen in de Konzum voor we de grote weg opdraaien. Het gaat goed en zelfs bij de grensovergangen geen problemen. Op de heenweg bij Koper duurde het wat langer maar hebben nu een kleinere grensovergang dus dat scheelt. Bij Ljubljana komen we in een file en komen om half 2 op de camping in Smlednik aan in de buurt van Kranj. Een prachtige camping aan een rivier waar ook in gezwommen wordt, moet nog zien of ik dat ga doen hoor want het is geen helder water en als ik niets kan zien? Daar hou ik niet zo van. Slovenië heeft een ongerepte natuur en is erg groen, veel naaldbossen, het is echt prachtig. Het is bewolkt en heel af en toe komt de zon er door heen, wel is het 27 graden dus daar ligt het niet aan om hier zeker nog een paar dagen te genieten van de vogels, de rust, de ruimte en de bezienswaardigheden. Ljubljana is op 20 km en gaan we morgen bekijken.