Rosans

9 juni 2019 - Rosans, Frankrijk

Vrijdag 7 juni 2019

Vandaag een luie dag. Er wordt wat gewassen en dan voorlopig even niks, ik heb een beetje last van de warmte lijkt wel. Koos besluit te gaan fietsen en gaat richting Pommerol en uiteindelijk komt hij boven bij Col de Fromagère op 1072 meter. Bij terug komst een duik in het zwembad en hij heeft zijn beweging weer gehad voor vandaag :)

Zaterdag 8 juni 2019

We doen eerst wat boodschappen in Verclause en in de middag wandelen we naar het dorp voor een dorpswandeling. Een wandeling van ongeveer 1,5 uur. Smalle steegjes, tunneltjes en veel rozen. Rosans doet zijn naam eer aan. Daarna wandelen we door naar een Aroma distilleerderij. Er wordt uitleg gegeven hoe het proces van telen, plukken, drogen en tenslotte distilleren in zijn werk gaat. Verschillende grote ovens waarbij verschillende processen er uiteindelijk toe leiden dat de olie van het water gescheiden wordt. Daarna doen we een rondje door de tuin. Er wordt door de eigenaar geplukt en wij mogen ruiken, er zitten o a heerlijke rozengeuren bij en ook de zwarte munt en allerlei andere kruiden en bloemen. Het is een klein bedrijfje en ze runnen het met 3 man/vrouw en in de zomer krijgen ze hulp van vrijwilligers. Er is natuurlijk ook een winkeltje waar we een flesje essentiële oliën kopen. Een paar druppeltjes mengen door de Nivea bijvoorbeeld en smeren maar :) We wandelen terug naar het dorp en trakteren ons op een koude pils voor we richting caravan gaan.

Zondag 9 juni 2019

Vannacht heeft het geregend en ook een paar flinke onweersklappen gehoord. Ook vanmorgen af en toe een buitje, het schijnt morgen ook een wat mindere dag te worden dus we zien wel wat we nog gaan doen. Nu is het even bloggen, puzzelen en straks misschien wel weer een spelletje keezen.

1. Jacqueline Bellis:
    Goed bezig Koos 😊
  2. Maureen:
    9 juni 2019
    Leuke foto's van die karakteristieke straatjes/huisjes.
  3. BertvdB:
    9 juni 2019
    Gedeelde smart is.........Wij hadden vandaag een prachtdag.
  4. Elise:
    10 juni 2019
    Af en toe een dagje luieren tussendoor is ook heerlijk, toch! De dag begint hier vandaag goed maar voor vanmiddag is ook bij ons weer het een en ander voorspeld, buien, onweer, gelukkig niet al te harde wind.
    Genieten jullie maar lekker!