Rosans

6 juni 2019 - Rosans, Frankrijk

Nyons

Op donderdag is er in Nyons altijd een grote markt. Na een gedeelte langs de kramen gelopen te hebben besluiten we eerst koffie te nemen voor we verder gaan, we zien een terrasje onder de brug bij een oude olijfolie molen. Nyons staat namelijk bekend om zijn olijven maar op de markt is daar weinig van terug te vinden. Verder doen we wat inkopen en wisselen de markt af met een wandeling door de nauwe straatjes. We lopen terug naar de auto als Koos zijn oog laat vallen op een blauwe Renault Alpine. Bij st May stoppen we voor een lunch voordat we een smal bergweggetje op gaan om vale gieren te spotten. We zien ze inderdaad maar hoog en tussen de rotsen. Via een smalle weg komen we bij La Charce waar we bij een geologische plek  aankomen met info borden waarop uitgelegd wordt hoe de bijzondere rotsen ontstaan zijn en ook hier heeft de IJstijd, regen, wind en het botsen van rotsen zijn sporen achter gelaten. We rijden verder en de weg klimt omhoog en na Col de la Fromagère op 1072 meter zijn we snel weer op de camping. Een koud drankje en een duik in het zwembad doen de rest.

1. Maureen:
    8 juni 2019
    Hele leuke plaatjes!!!
  2. Elise:
    10 juni 2019
    Mooie foto's! Ziet er prachtig uit daar.