Plötzin 🇧🇪

22 augustus 2023 - Plötzin, Duitsland

21-08-2023

Osnabrück

Goed gemutst rijden we om half 10 de camping af en gaan via de A4, A10 naar de A1. Het is 1 rechte weg naar Duitsland, verdwalen zou een béétje gênant zijn maar bij ons kan je alles verwachten.. Ik kan verklappen dat we goed gaan 😄 Het verkeer stagneert zo nu en dan, remmen rijden, remmen rijden. Wanneer we dichterbij komen zien we waardoor het komt, er rijdt een tank op de snelweg! Wanneer we er voorbij zijn rijd alles weer door. Tegen elf uur gaan we een koffie stop maken en wat schets onze verbazing? Juist,..met een hoop kabaal komt daar de tank ook weer aan. Onder begeleiding van agenten op motoren wordt het gevaarte geparkeerd en stappen de boys uit voor een pauze en inspectie, wij gaan weer verder. Bij Hengelo gaat de A1 over op de E30 en recht zo die gaat. Omdat we te vroeg zijn voor de camping, je mag er pas na drieën op doen we eerst wat boodschappen. Ik heb Bami in mijn hoofd maar dat kennen ze hier niet, heb de mienestjes van huis mee maar dan de rest nog. Een hele zoektocht door de winkel maar hebben heerlijk gegeten, geen kroepoek maar dat is misschien maar goed ook. We zijn voor 1 nachtje op Camping platz  Niedersachsenhof nabij Osnabrück neergestreken.

_DSC1777

22-08-2023

Plötzin (Werder/Havel)

We zijn op tijd wakker en zijn om half 9 vertrokken om verder richting Berlijn te gaan. Het gaat goed, wel veel vrachtverkeer maar kunnen doorrijden, het tegenover verkeer staat vast in een lange file. We stoppen een paar keer om de benen te strekken, koffie te drinken, eten én omdat we alle tijd hebben, want ook hier mag je pas na drieën het terrein op. We komen om half drie aan en gelukkig is de eigenaresse niet zo streng en mogen we ons installeren. Voor het verblijf zijn wel wat regeltjes maar daar is mee te leven. We blijven hier minimaal een week want steden als Potsdam en Berlijn moeten uiteraard bezocht worden, daar komen we tenslotte voor. Omdat er geen Wi-Fi is op de camping moet ik maar even kijken hoe ik zal bloggen. We hebben boeken en spelletjes mee dus zullen ons ook wat dat betreft niet vervelen.

20230822_173708

1. Jacqueline Bellis:
    22 augustus 2023
    Heerlijk om te lezen en fijn dat juliie goed aangekomen zijn. Veel plezier 👋
  2. Bert:
    22 augustus 2023
    Mooi dichtbij Potsdam en waterrijk gebied. Mooie vakantie in het oosten gewenst.
  3. Agnieta:
    23 augustus 2023
    Hoi. Christine,wat heerlijk lekker weer onderweg naar nieuwe belevenissen.
    Lees graag weer je verhalen veel plezier gewenst
  4. Christiene:
    23 augustus 2023
    Ja heerlijk weer even weg.