Hoogmade

20 augustus 2023 - Hoogmade, Nederland

Hoogmade 18-09-2023

Achteraf had ik nog even kunnen sporten want we waren op tijd klaar. Maar goed, nu hebben we op ons gemak de laatste dingetjes gedaan en koffie gedronken. Even na 1 uur melden we ons op camping De Freek in Hoogmade waar het al lekker vol is. De camping staat in de waterrijke gemeente Kaag en Braassem met een jachthaven aan de Kromme Does. Veel camping gasten hebben er dan ook een sloepje bij. Wanneer we gesetteld zijn bellen we met Vincent, ze komen eind van de middag een paar uurtjes maar misschien vinden de kinderen het wel leuk om gehaald te worden. Een uurtje later plonzen ze de Kromme Does in. Op de camping is voor kinderen niet veel te doen dus wordt er gejeudebould en gevist en als papa en mama komen komt ook Koos terug met de patat met bijbehorende snacks. Het is gezellig en er wordt nog meer gevist en gezwommen. Als ze naar huis zijn is het vooral lang buiten zitten want het is warm.

_DSC1667-01

Hoogmade 19-09-2023

Het was warm vannacht dus hebben niet heel lekker geslapen totdat we de ventilator hadden gepakt zodat we nog lekker wat uurtjes hebben gemaakt. Vandaag hebben we een verjaardag in Oegstgeest,  Madee en Tamas zijn in de vakantie jarig geweest en vieren het vandaag. Het is ongeveer 10 kilometer fietsen naar Oegstgeest. Heen over Leiderdorp en terug via Oude Ade. Op de terug weg nog een boodschap en dan is het vooral weer lui. s'Avonds een spelletje Keezen en morgen een stukje fietsen.

Hoogmade 20-09-2023

Ontbijtje met een eitje en daarna een klein wasje want ook vandaag is het heerlijk weer. We gaan een knooppuntenroute fietsen langs water en meren want dat is genoeg aanwezig hier. Na de koffie fietsen we eerst naar het centrum en vandaar de knooppuntenroute van zo’n 23 kilometer. Eerst gaan we even naar de Onze Lieve Vrouw Geboorte kerk die in 2019 in brand stond. De kerktoren is toen naar beneden gekomen en ook een groot deel van het schip is verwoest. Vlakbij begon ook de route en was een rondje om het Braassemer meer. We komen door Roelofsarendsveen, Oude Wetering, Woubrugge en weer terug naar Hoogmade. Bij Oude Wetering nemen we het pontje en vervolgen onze weg. Ik denk dat het rustiger is op de fietspaden dan op het water! Op de camping een lekker koud biertje en besluiten de luifel er vast af te halen als er een Amerikaanse rivierkreeft voorbij komt..  het schijnt een plaag te zijn, ze horen hier niet thuis. Morgen rijden we richting Duitsland en hopen een beetje in de buurt van Osnabrück te komen.

_DSC1735-02

1. Jacqueline Bellis:
    20 augustus 2023
    Leuk verslag en goede reis naar Duitsland
  2. Christiene:
    Dank je Jacqueline
  3. Bert:
    20 augustus 2023
    Hebben jullie COOP aandelen?
  4. Cisca:
    20 augustus 2023
    Leuk om jullie zo te volgen😀
  5. Christiene:
    😀👍