Oostenrijk 🇦🇹

7 juni 2012 - Villach, Oostenrijk

7 juni  Bruchsal, Duitsland - Villach, Oostenrijk  ( 636 km )

We hebben goed geslapen maar zijn natuurlijk vroeg wakker, maar ja als je om 21.00 uur naar bed gaat kan dat ook bijna niet anders! We eten een broodje en drinken koffie voor we weer verder gaan. We gaan richting Kroatië want de weersverwachting is goed en daar gaan we voor. De koffie is op en de rest van het hete water nemen we mee in de thermoskan voor onderweg. Om 6.10 uur rijden we de camping af en het is mooi weer vandaag, een strakblauwe lucht en nu al 22 graden. Het is rustig op de weg maar het is dan ook nog erg vroeg ....."elk nadeel heb zijn voordeel" om het op z'n Cruifferdiaans te zeggen. Vandaag is het Sacramentsdag, een Katholiek feestdag en veel mensen zijn daarom vrij en misschien scheelt dat ook. We zien ooievaars en zelfs 3 vossen in de weilanden en het wordt ook steeds warmer. Gelukkig hebben we airco in de auto want de temperatuur loopt op, om 10.00 uur is het  al 28 graden! Tegen het middaguur wordt het drukker op de weg en er zijn ongelooflijk veel motoren op de weg. Iedereen gaat een dagje uit denk ik. Voor München komen we in een file en af en toe weer een stukje rijden. Een vervelende motorrijder op een Honda Goldwing (lelijke motor trouwens) gaat van de ene baan naar de andere en staat bijna stil terwijl het verkeer weer langzaam op gang komt. Een automobilist windt zich hierover op en scheldt de motorrijder uit, gelukkig blijft het daarbij maar irritant is het wel! Echt doorrijden is het nog niet en de wijzer van de benzine raakt al aardig richting het rood dus eigenlijk moeten we tanken. Op een bord langs de weg zien we dat er binnen een kilometer een pomp aankomt dus die pakken we! We rijden de oprit op die druk bezet is door de vele vrachtwagens want die mochten de weg niet op vandaag missen we de afslag naar de pomp... te laat. We komen uit bij de Dieselpomp en daar doet onze auto het niet op! Als je eenmaal niet goed staat bij een tankstation dan is het zeer lastig om weer naar de juiste pomp te komen, we besluiten de gok te wagen naar de volgende benzinepomp. We komen opnieuw in de file en ik ben er niet gerust op, volgens Koos is er nog niets aan de hand dus daar vertrouw ik dan maar op maar lekker zitten doe ik niet. Op gegeven moment toch maar het besluit genomen de afslag te nemen naar een dorp om te kijken of we ergens kunnen tanken. Hij ziet waarschijnlijk dat ik telkens met een scheef oog de teller in de gaten hou. Een tankstation blijkt niet eenvoudig te vinden en besluiten het te vragen aan een vrouw die aan het wandelen is. Na de uitleg en een flinke omweg hebben we kunnen tanken en voor een leuke prijs..€ 1,52.  'Vrolijk' sluiten we weer aan in de file! Tot voorbij München in de file of langzaam rijdend verkeer gestaan en dat heeft ons meer dan een uur gekost. Na de nodige breaks komen we om half 5 op een camping aan in Villach en wat we daar zien?? Een super grote camping en het ziet er allemaal wat kitserig uit. We krijgen een aantal plekken toegewezen en moeten ons weer melden bij de receptie om de keus door te geven. Koos gaat op onderzoek uit en komt met een verontwaardigt gezicht weer terug en zegt met nadruk dat ik maar even moet gaan kijken in het sanitairgebouw. Ik loop er heen en mijn mond viel open van verbazing en is eigenlijk te gek om te vertellen. Je weet niet wat je ziet, ik heb dit ook nog nooit eerder gezien maar de toiletruimte leek wel de lobby van een hotel, inclusief bioscoop zaal, infrarood cabine, grote doucheruimtes en helemaal over de top het familiegedeelte, ik weet niet of er veel kinderen zijn die een hekel hebben aan douchen maar dan krijg je ze er hier al helemaal niet onder!  Er stond een draaimolen midden in het gedeelte voor de kinderen! De doucheruimte voor het gezin was heel erg ruim met 4 wastafels, een stortdouche en marmeren bankjes, het was zó over de top! Na deze bizarre indrukken zijn we heerlijk voor onze caravan gaan zitten en hebben een wereldgerecht gegeten (handig vakantievoer) met een wijntje, natuurlijk :) We blijven lekker lang buiten zitten want het is een zwoele avond. Een jong stel installeert zich in een antieke volkswagen met  vrolijke gordijntjes en wij duiken ons huis op wielen in, het is over tienen. Morgen de grens over naar Umag in Istrië en dat is vanaf deze plek niet zo heel ver meer dus hoeven er niet zo heel vroeg uit morgen.

1. Syl:
    10 juni 2012
    Wereldgerecht van Knorr???
    In Oostenrijk ga je toch aan de Wiener?!