Kroatië

8 juni 2012 - Umag, Kroatië

Villach Oostenrijk - Umag Kroatië  ( 223 km )

Tegen negenen rijden we van deze bizarre plek richting het zuiden naar Umag, Kroatië vlak aan de grens met Slovenië en het is prachtig weer. De temperatuur loopt op naar 28 graden. Vlak na Villach moeten we de Karawankentunnel door, een tunnel van bijna 8 km met halverwege de grens met Slovenië. Om in Kroatië te komen moet je een heel klein stukje Slovenië door. Het is een prachtige weg die door ruige natuur kronkelt en er is geen industrie te zien. Zo af en toe een lieflijk dorp maar voornamelijk veel bomen, het brengt me weer een beetje terug naar onze vakantie van vorig jaar door Canada. Ik betrap me er zelfs op dat ik naar wild zit te turen ;) Bij de grensovergang van Slovenië naar Kroatië wordt het drukker en moeten we wachten voor een paspoortcontrole, dat duurt even en 100 meter verderop het zelfde om Kroatië binnen te komen, de douaniers staan er wat sacherijnig bij maar plicht roept! Na deze formaliteiten hebben we nog een klein stukje te gaan want Umag ligt niet ver van de grens met Slovenië. Ook hier melden we ons eerst bij de receptie en even later rijden we de camping op. We hebben een rustig plekje gevonden en installeren ons, ik denk dat we hier wel een weekje zullen staan. We staan aan de Adriatische zee en als we klaar zijn eerst maar een duik nemen. Koud! maar wel een verademing in deze warmte. Af en toe regent het een beetje maar de druppels krijgen de kans niet de grond te raken want voor die tijd zijn ze al verdampt. Ik ben nog nooit deze kant op geweest en het is echt genieten hier dus dat hou ik wel een weekje vol :) Na deze verfrissing zijn we naar het dorp gereden om boodschappen te doen en dat bleek niet eenvoudig, het was zoeken naar een wat grotere supermarkt en dan al die namen op de artikelen. Kroatisch is niet eenvoudig te lezen dus moeten het van de plaatjes hebben. Vanavond maar een pasta eten en dan kijken we morgen wel weer verder. We rijden weer terug naar de camping en nadat de boodschappen opgeruimd zijn toch nog maar weer de zee in want het is warm. Morgen weer een dag

1. Agnieta:
    11 juni 2012
    Hoi Christien wist niet dat je alweer op reis was geniet altijd van je verslagjes juliie een fijne vakantie gewenst.
    Wij zijn net terug van Cyprus de turkse kant ook zeker een aanrader.
    Geniet er lekker van groetjes Agnieta