Duitsland

6 juni 2012 - Bruchsal, Duitsland

6 juni  Alkmaar - Bruchsal, Duitsland  ( 576 km )

Half 4 in de morgen zijn we wakker en twijfelen of we er al uit zouden gaan, na wat gedraai zijn we om 4 uur dan toch maar opgestaan. Wel vroeg hoor dat ben ik helemaal niet gewend! Vandaag begint onze zomervakantie van 2012 :) Het plan is om richting Kroatië te gaan maar beginnen in Duitsland en dan zien we daar welke kant we uiteindelijk opgaan, in ieder geval die waar de zon schijnt :) Nu eerst maar wassen, tandenpoetsen en iets vakantie-achtigs aantrekken hoewel....het giet van de lucht dus het wordt gewoon maar een spijkerbroek en t'shirt en mijn vest hou ik bij de hand. De waterkoker aangezet, op dit tijdstip heb ik geen trek in brood dus dan maar klaargemaakt meenemen. Het water in de waterkoker is heet en ik giet het over in een thermoskan want onderweg zullen we best wel trek in een kop koffie hebben en ik neem er dan wel een broodje bij. Om 10 over 5 sluiten we het huis af. Het regent nog steeds en het ziet er niet naar uit dat het droog wordt vandaag. Onderweg hebben we de nodige stops voor koffie en een broodje. Het is niet druk op de weg dus gaat het allemaal lekker en schiet het op. Bij Mainz zouden we onze eerste camping stop hebben maar het weer nodigt nog niet uit en besluiten nog even door te rijden, Koos vindt het ook geen probleem en voelt zich nog fit genoeg. Tegen 3 uur in de middag besluiten we een camping te gaan zoeken en komen uit in Bruchsal vlakbij Karlsruhe. Vandaag hebben we zo’n kleine 600 km gereden dus is het mooi geweest, gelukkig is het wel droog geworden.  Nog wel bewolkt en een temperatuur van zo'n 20 graden dus dat vakantiegevoel begint een beetje te komen. Nadat we ons gemeld hebben bij de beheerder zetten we de caravan op zijn plek. We hebben een andere caravan, hij is wat groter dan onze vorige en het op zijn plek zetten gaat heel erg goed, eigenlijk staat hij meteen al goed zodat we direct de stoelen kunnen pakken en ons eerste biertje kunnen drinken. Tegen half zeven besluiten we wat te gaan eten in het restaurant van de camping, lekker makkelijk en geen afwas! We zijn de enige gasten dus kunnen we direct bestellen en duurt het niet lang voor het eten komt. Koos neemt een lokaal gerecht, een kruising tussen een pizza en pannenkoek en ik ga aan de zigeuner schnitzel met friet en een salade. We zitten lekker maar merken dat de drank aankomt al is het maar 1 glas wijn ;) Zodra we weer bij de caravan zijn hebben we het eigenlijk wel een beetje gehad, waren vroeg wakker en zo liggen we er al om 21.00 uur in, héérlijk.