Le Lac des Bariousses

19 augustus 2015 - Treignac, Frankrijk

18-08-2015  Markt in La Croisille-sur-Briance

Vanmorgen was het nog maar 6 graden toen we om half 9 de auto instapten. We kregen de tip om naar een markt te gaan, geen gewone markt maar lui die van onderbroek tot grasmaaimachines verkocht. We waren benieuwd. We konden de auto nog parkeren want we waren immers op tijd. Het begon al met een forellenverkoper en verser dan vers kon je het niet krijgen. De man had een grote ton achter op de laadklep van zijn auto en ving de vis in een net, vervolgens kreeg de vis 2 slagen op de kop met een stok en dood was hij! Verderop stonden ze om half 10 al aan de wijn en vette hap naast de kraam met ondergoed. Een stukje verder kon je voor 20 euro een tas vol worst krijgen en nog een stukje verderop was het gedeelte met de kippen, ganzen en ander gevogelte. Het was in ieder geval een hele happening. Weer terug op de camping hebben we heerlijk geluierd. Gezwommen en een spelletje jeu de boules gedaan, we zijn tenslotte in Frankrijk :)

markt     markt    markt    markt     markt    markt     markt    markt     markt    markt    markt

19-08-2015 Stralende dag

We doen rustig aan vanmorgen en ontbijten op ons gemak. Straks pakken we de kano en gaan naar Lac des Bariousses, de helft van een stuwmeer. Op de ene helft mag je varen en zwemmen het andere deel wat gescheiden wordt door de dam mag je niet komen. Het is een klein stukje rijden en half 1 plonst de kano het meer in. Het is heerlijk op het water en mogen uitkijken niet te verbranden dus t shirt aanhouden! Halverwege leggen we de kano op een klein strandje en eten en drinken wat. Een grote libelle houdt me bezig maar krijg hem met deze kleine camera niet te pakken, hij was groot en leek een beetje de tekening te hebben van een wesp. Om half vier meren we aan op het strandje waar we begonnen zijn, binden de boot op het dak van de auto en rijden weer naar de camping. Heerlijke dag gehad.

kano    kano    kano    kano    kano    kano