De Lutte

7 september 2023 - De Lutte, Nederland

Bad Bentheim 06-09-2023

Bad Bentheim

Na de koffie zetten we koers naar Bad Bentheim en hebben onze duitse blikken en flessen mee voor het statiegeld 😁 Hier in Nederland kan je die niet inwisselen dus de fietstassen gevuld. We fietsten een knooppuntenroute en via Gilhaus waar we even een momentje hebben genomen bij het openlucht museum dat over stenen gaat, sommige zijn 10 miljoen jaar oud. We komen bij het slot Bad Bentheim aan. Wat een klim via die akelige klinker/ kobbelstenen, het lijkt de Munnikerweg wel maar we zijn er. Ik heb de laatste 3 meter van de klim moeten lopen 😅 Ik vind het slot niet zo bijzonder en na wat gekeken te hebben in het park voor het slot waar overigens vele wilde bloemen zijn ingezaaid fietsen we richting het winkelcentrum waar we de flessen en het blik kunnen inwisselen. Net voor we er zijn heeft Koos een lekke band, gelukkig heeft hij een nieuwe binnenband mee en met amper een half uurtje werk zitten we weer op de fiets. We fietsen terug richting het slot en besluiten eerst een hapje te gaan eten. Dan nog heel even kijken bij het slot om te kijken of er tóch iets moois aan te vinden is en dan verder via de fietsroute naar huis. Het is nog warmer dan gisteren dus met een verhit ( rood, spreek voor mezelf 🥵 ) hoofd komen we weer op de camping. Een lekker koud biertje doet dan wonderen en een koele douche maakt helemaal af!

20230906_124939

De Lutte 07-09-2023

Vandaag ff helemaal niets, tenminste voor mij. Koos begint de dag met een kort rondje hardlopen. Dan ontbijten, tanken in Duitsland want dat ligt op nog geen kilometer van de camping en voor 16 cent per liter wil je wel even tanken voor de terugreis naar huis. Nog wat lekkers gehaald voor bij de koffie en dan is het voorlopig zitten met een boek. Koos studderd zoals we hem kennen en besluit nog even te gaan fietsen. Opnieuw gaat de barbecue aan en het blijft lang warm. Morgen gaan we opruimen en zien wel verder wat de dag ons brengt.

20230907_191608