De Lutte

10 september 2023 - Alkmaar, Nederland

De Lutte  08-09-2023

De Lutte

Het weer blijft goed maar toch komt er een tijd om op te ruimen omdat het nu eenmaal klaar is. Ik ruim binnen op en Koos neemt de buitenkant voor zijn rekening. Ik wil zelf zoveel mogelijk schoon en klaar hebben zodat ik thuis alleen nog de was heb. Nadat alles een beetje aan kant is eten we een broodje en pakken de fiets naar Losser.  Weer een andere route en rijden via het centrum naar de uitkijktoren en daarna naar de vogelkijkhut. Veel verschillende watervogels en zelfs 1 die ik nog nooit gezien heb, de Casarca, een prachtig oranje bruine eend.  We fietsen terug naar Losser waar we op een terras belanden en we heerlijk hebben gezeten en gegeten. Tegen tien uur zijn we weer op de camping. Even zitten en dan wil ik toch eens proberen om een knappe avond/sterren foto te maken. Het blijft héél lang warm maar duiken toch maar het mandje in.

_DSC3401- 1-01

Koedijk 09-09-2023

We zijn thuis na 3 weken, langer dan we in ons hoofd hadden want er zit nog een reis aan te komen. Het weer heeft ervoor gezorgd dat het wat langer werd. In Hoogmade begonnen we met de kinderen en kleinkinderen en een verjaardag. Toen naar Potsdam en Berlijn wat bij ons veel indrukken heeft achter gelaten. Je denkt al veel te weten over die tijd maar kwamen erachter dat er na 1945 nog veel ellende was met name tussen oost en west Duitsland. In 1997 was het voor vele pas echt voorbij toen de Russen vertrokken. Na Duitsland hebben we nog een heerlijke week in De Lutte in Overijssel gehad. In deze omgeving waren we nog niet eerder geweest. Gefietst, gewandeld met hoge temperaturen, lange avond buiten gezeten want over een nazomer hebben we niet te klagen. Nu we weer thuis zijn is de caravan opgeruimd en weer ingeruimd en staat tot volgend voorjaar weer in de stalling. We gaan ons nu opmaken en verheugen voor onze volgende trip, vaccinaties halen, Amerikaanse dollars scoren en andere valuta want in november wacht ons volgende avontuur. Zuidelijk Afrika > Zimbabwe, Botswana, Namibië en Zuid Afrika🐆🦓🐘🦒 Een groepsreis en we zijn echt heel nieuwsgierig.

Iedereen weer heel erg bedankt voor het meelezen en jullie reacties en tot snel 😀

1. Bert:
    10 september 2023
    Ja was weer mooi trippie. Nu op naar de voorpret van de Afrika reis.
  2. Christiene:
    10 september 2023
    Zeker. Dat gaat lukken!
  3. Jacqueline Bellis:
    11 september 2023
    Leuke en leerzame vakantie. Sterrenfoto goed gelukt. Welkom thuis en op naar de volgende reis👍😘👋
  4. Christiene:
    Zeker en dank je. Zie je snel weer 🚶‍♀️😀
  5. Agnieta:
    11 september 2023
    Was weer leuk met je mee te reizen onze ervaring Berlijn was niet veel anders.
    Nu straks weer op naar nieuwe avonturen,en dat zal zeker een ervaring worden, het spotten van zulke grote dieren ,maar ook gewoon zo in je nabijheid is fantastisch lieve gr Agnieta
  6. Christiene:
    11 september 2023
    Dank je wel. Dieren in hun eigen omgeving spotten is zeker een fantastische ervaring. Gelukkig hebben we dat al een paar keer ervaren.
  7. Anneke:
    29 oktober 2023
    Hoi Christiene en Koos.
    Christien jij kent me niet,maar Koos wel van het schaatsen.
    Wat n mooie reizen hebben jullie gemaakt,en nu weer aan het voorbereiden voor Afrika.Wat n pracht dat we dat allemaal kunnen doen.
    Ik kreeg van Koos ,het adres van deze reisverhalen.
    Want wij willen volgend jaar naar Australië.Die hadden jullie ook gemaakt vertelde hij.
    M'n man Hans en ik hebben het gelezen.In een woord geweldig,zo ongeveer willen wij het ook doen.Ik ben ook de organisator van onze reizen,en zal jou verhaal over Australië nog ns aandachtig lezen.
    Ook de komende tijd veel uitzoeken wat wij precies willen.
    En als ik vragen heb,hoop ik dat jullie daar n antwoord op hebben.
    Groet Hans en Anneke
  8. Christiene:
    29 oktober 2023
    Hallo Anneke, wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn site te bezoeken. Australië was een prachtige reis die in ons geheugen gegrift staat en inderdaad nu Afrika, nog 2,5 week en dan gaan we weer zien wat deze reis brengt. Je kan altijd vragen en wie weet kan ik je helpen met je voorbereidingen.
    Groet Koos en Christiene