De Lutte

5 september 2023 - De Lutte, Nederland

De Lutte 04-09-2023

De Lutte

We zijn gisteren hier aangekomen en de camping ziet er goed en verzorgd uit. Er loopt over de camping een knooppuntenroute voor de fiets, handig want dat is makkelijk zoeken naar een leuk ritje. Het wordt een route rond en door het gebied Lutterzand. Heerlijk door het bos en langs weilanden. Af en toe is het best op en af en vals plat omhoog. Na 27 kilometer komen we weer bij de camping. Ze hebben hier verschillende plekken ingezaaid met wilde bloemen, ik ga kijken of het me lukt wat bijtjes en vlinders op de foto te zetten. De temperatuur stijgt en we mogen hier barbecueën dus die gaat aan. Lekker stukje vlees van de slager een salade en gebakken aardappels, wijntje erbij, wie doet je wat. We zitten tot laat buiten.

_DSC3075

De Lutte 05-09-2023

Lutterzand

Gisteren gefietst en vandaag aan de wandel. Lutterzand schijnt een aanrader te zijn en dat gaan we met eigen ogen zien. We moeten eerst een stukje van 3 km op de fiets en bij het beginpunt van verschillende wandelingen zetten we de fiets op slot en kijken of er iets bij zit. De routes zijn niet lang, 3 of 4 km er zit er 1 bij van 6 km maar die staat alleen op het bord aangegeven en zien daar geen paaltjes van. We beginnen aan de oranje route van 4 kilometer en wie weet kunnen we er onderweg een andere route aanplakken. Al snel komen we een infobord tegen met het verhaal dat routes zijn aangepast omdat het gebied niet alleen van natuurmonumenten is maar verschillende eigenaren heeft. Dan blijven we maar de oranje route volgen. Het voert voornamelijk langs de Dinkel die kronkelt door het gebied, soms wat stuifzand en grote gedeeltes door het bos. Het loopt tegen de 30 graden dus zijn daar blij mee. We besluiten om met een omweggetje naar de camping te fietsen. Koos heeft al sinds een week problemen met zijn telefoon, hij is in Duitsland voor reparatie geweest en hij had weer beeld maar nu laadt hij niet meer op. In Oldenzaal konden ze nu ook niet veel betekenen maar hebben iig wel de data over kunnen zetten naar zijn e-mail. Het wordt waarschijnlijk een nieuwe telefoon maar dat komt thuis wel. Nu delen we maar even mijn telefoon. Straks weer lekker de barbecue aan en het voelt alsof het weer een lange avond buiten zitten wordt.

_DSC3213

1. Ria:
    5 september 2023
    Mooi verhaal Christien mooie foto`s. Fijne dagen nog.
  2. Christiene:
    5 september 2023
    Dank je wel. Jullie heel veel plezier in la douce France. In Menton en Monaco is het weer prachtig weer 😁
  3. Jacqueline Bellis:
    5 september 2023
    Jullie gaan het treffen deze week qua weer☀️👌
  4. Agnieta:
    5 september 2023
    Wat genieten van zon mooie nazomer
  5. Ria:
    5 september 2023
    Dank je wel, gaat lukken.
  6. Bert:
    7 september 2023
    Lekker sportief in de weer ga zo door met wandelen en fietsen