Lake louise - Athabasca Glacier ( Wilcox Creek)

23 september 2011 - Columbia Icefield, Canada

Lake Louise - Columbia Icefieds  (133 km)

We doen het vandaag rustig aan, we hebben niet zo heel veel op het 'programma'. Eerst nog even tanken en dat doen we in Lake Louise. Dat even kunnen we op onze buik schrijven... Koos was klaar met tanken, wat aardig wat tijd kost en wil met zijn ceditcard betalen maar floep....internet eruit. Helpdesk gebeld en ja de medewerker kreeg hem weer aan de praat gelukkig. De eerst volgende klant betaald en floep... internet er weer uit! De medewerker kreeg hem deze keer ondanks de hulp van de Helpdesk niet aan de praat dus dan moesten we cash betalen, gelukkig hadden we genoeg bij ons. Alles bij elkaar kostte ons dit zowat een uur maar ja een volle tank is van levensbelang ;) dus met een gerust hart weer op weg.

Camping Lake Louise

Onze eerste stop is bij het Peyto Lake, een azuurblauw meer, de kleur ontstaat door stofdeeltjes die van de gletsjer komen en door reflecterend zonlicht die kleur veroorzaakt, het meer lijkt op een hondenkop en op deze plek een berenkop, tenminste dat vinden wij. Het weer is bewolkt maar dat mag de pret niet drukken. Na een tijdje lopen we op ons gemak terug naar de camper en zien veel eekhoorntjes. We eten een soepje en na de lunch vervolgen we onze weg genietend van de herfstkleuren en de mooiste weg door het park de Icefields Parkway.

Eekhoorn

Bij het Columbia Icefield Centre stoppen we om voor morgen een wandeling op de gletsjer te reserveren, we kunnen nog mee gelukkig en zijn heel benieuwd. We rijden zo’n 3 km terug en zoeken en plekje op een primitieve camping, Wilcox Creek. Een primitieve camping houdt in dat er geen voorzieningen zijn zoals een normaal toilet en douche. We schrijven onze gegevens op een envelop, stoppen het geld er in en doen de envelop in de daarvoor bedoelde box, het afgescheurde deel zetten we vast achter de clip op het paaltje bij onze plek zodat andere mensen kunnen zien dat de plek bezet is. Later op de dag raken we aan de praat met 2 echtparen uit Amsterdam, zij zijn hun vakantie gestart in Vancouver en we wisselen tips en trucs uit onder het genot van een glaasje wijn, een biertje, chips en hartige worst. Het wordt wat laat om nog de fire pit aan te steken dus eten we noodles. Het is pikkedonker, hartstikke stil en we staan hier 2 nachten HÉÉRLIJK wat een feest… we steken er wat kaarsjes bij aan want er is ook geen elektriciteit hier :)

Icefield Parkway