Golden – Lake Louise

22 september 2011 - Lake Louise, Canada

Golden - Lake Louise  (86,5 km)

We hebben een mooie rit voor de boeg namelijk het Yoho National Park. Ik stap in en neem het stuur tot aan onze eerste stop bij de Wapta Falls in het Yoho National Park. De weg slingert door het park omgeven door hoge bergen van 3000 meter of hoger, het is er prachtig! Om bij de Wapta Falls te komen moesten we de grote weg af en via een "dirt road", een onverharde weg die een hoop lawaai van rammelend huisraad met zich mee brengt kwamen we bij de parkeerplaats. Er was niemand......Wat nu!? Er komt een auto aan, een Amerikaans stel stapt uit en begint aan de wandeling, we kijken elkaar wat vragend aan en besluiten erachteraan te gaan. Ze kijken een paar keer om en hebben het idee achtervolgt te worden en ja......inderdaad door ons :) het geeft ons een veilig gevoel want we moeten nog erg wennen aan "bear country". Even later lopen we samen op en ze vonden het eigenlijk wel gezellig, we kletsen wat over waar iedereen vandaan komt en wat voor werk we doen. Na amper ander halve kilometer komen we bij de waterval. De Kicking Horse River is zo'n 150 meter breed en stort zich 30 meter naar beneden. De waterval is indrukwekkend en erg mooi, een Bald Eagle vliegt over, schitterend! Op de terugweg struikelen we bijna over de eekhoorntjes, tientallen zien we er! De Amerikanen zijn al terug naar de auto als wij op ons gemak nog even rondkijken.

Wapta Falls

Na de wandeling verder naar de Natural Bridge, de naam zegt het al, hier hebben we een aardig lange tijd staan kijken en rondgelopen, alles maakt een grote indruk op ons.

Natural Bridge

Na de Natural Bridge rijden we verder naar Emerald Lake, een smaragd groen meer. Hier is het weer een stuk drukker en zien zelfs onze Amerikaanse "vrienden". Vanaf een boomstam staren we het meer over, het blijft allemaal zo indrukwekkend, wat een prachtige kleur heeft ook dit meer weer en helder dat het is! We lopen terug naar de camper en besluiten eerst wat te eten. Heerlijk zitten we aan ons gebakken eitje en kijken wat naar buiten, wat een goed gevoel geeft dit :)

Emerald Lake

Even later verlaten we Emerald Lake en rijden richting de Takkakaw Falls, de hoogste van het park. Er lopen veel fotografen rond met statieven. Ik heb een gorillapod mee en strengel hem om een afgebroken boomstam en maak de nodige plaatjes. Ik probeer het een en ander uit met mijn camera maar ben niet echt tevreden over de gemaakte foto's. Deze waterval is de hoogste van het park, van zo’n 350 meter hoog stort het water zich naar beneden, spectaculair maar we vonden Wapta Falls toch mooier. Waarschijnlijk was dat omdat de omgeving ondanks de breedte intiemer was, meer bos maar de weg naar deze waterval is minstens zo spannend. Er zitten 2 haarspeldbochten in en die kun je met een grote camper niet in 1 keer nemen. Je moet steken of je moet zoals ze dat hier noemen " switch back ", de bochten nemen als een soort schommel, de ene bocht voor uit de andere achter uit. Het lukte Koos om te steken dus hoefden niet achteruit gelukkig. Na de nodige tijd die we genomen hebben zijn we dezelfde weg terug gereden, vaak is er ook maar 1 weg naar een bezienswaardigheid. Na zo’n kleine 90 km komen we aan in Lake Louise op de Tent and RV Campground, we drinken een wijntje voor we aan het eten beginnen....het onthaasten begint te werken. Héérlijk.

switch back