Kasane, Botswana 🇧🇼

18 november 2023 - Kasane, Botswana

Kasane zaterdag 18 november 2023

Na een goed ontbijt begint de eerste echte reisdag in de safaritruck, het is een soort vrachtwagen waar we hoog zitten en met ramen die open kunnen. Voor we vertrekken loop ik nog even rond, er zitten hier veel vogels en ik heb nog even tijd. Om 9.00 uur rijden we richting de grens van Zimbabwe en Botswana. Na 110 km komen we daar aan en moeten met 2 paar schoenen door een ontsmettingsbadje omdat er mond en klauwzeer heerst. Het is inmiddels een modderbadje maar afijn we doen het toch maar wel. Opnieuw een stempel in het paspoort maar helaas bovenop die van Zimbabwe 😏 Even verderop komen we bij een winkelcentrum om wat inkopen te doen voor de lunch en rijden naar het Thebe Safari Lodge, de appartementen staan rond een pleintje en de airco doet het op de kamer want dat is wel nodig, het is vandaag 39 graden. We eten gezamelijk onze lunch op en settelen ons. Om 3 uur worden we weer opgehaald voor een Gamecruise op Thebe River, een boottocht van 3 uur. Chobe National Park staat bekend om zijn hoeveelheid olifanten, we zien er hier 2 lopen maar er is genoeg ander wild zoals de nijlpaard, buffel, giraffe, impala's, apen, krokodillen, waterbokken en ontzettend veel vogels. Het is prachtig. We pakken de ondergaande zon nog even mee voordat we weer naar de lodge gaan. Ze hebben op ons gerekend in het restaurant en ook nu zitten we aan een lange tafel. Op zich is dat wel leuk want zo klets je steeds met iemand anders. Het wordt hier vroeg donker waardoor we aldoor op tijd onder het muskietennet duiken. Morgen weer vroeg op voor een Gamedrive.

1. Jacqueline Bellis:
    21 november 2023
    Mooie foto’s. Veel plezier.
  2. Christiene:
    21 november 2023
    Dank je 🙂
  3. Elise:
    4 december 2023
    Prachtige foto's, wat zullen jullie een hoop zien! Leuk om zo mee te kunnen genieten van jullie reis!
  4. Christiene:
    5 december 2023