IJhorst 4

17 mei 2023 - IJhorst, Nederland

Meppel 16 mei 2023

Aan het eind van de ochtend zijn we per fiets naar Meppel gegaan. Het weer was zozo..wolkje, spettertje en best wel een windje. In Meppel hebben we de stadwandeling gelopen, heerlijk geslenterd en uiteraard op de informatie gelet anders loop je zo overal voorbij en hij is maar 2 kilometer 😄 We lopen bijna tot het punt waar we begonnen zijn maar dan duiken we eerst nog even het Drukkerijmuseum in. Er is een thema Vincent van Gogh en hoe hij kleur gebruikte, voor kinderen zijn er verschillende opdrachtjes over het maken van papier, hoe kleur werkt en afdrukken. Over verschillende onderdelen krijgen we uitleg en/of lezen de info. Met een klein zelfmaak cadeautje om samen met de kleinkinderen te doen lopen we naar de jumbo voor een boodschap. Op de camping duiken we de caravan in want het is fris dus blijven de rest van de dag lekker binnen. Hoop dat het morgen ietsjes warmer is.

20230516_142304

IJhorst 17 mei 2023

Vanmorgen eerst Ed gefeliciteerd met zijn verjaardag.  We spreken af om een wandeling te maken vanaf de camping, we doen hem met z'n vieren want Cisca en Franz gaan een stukje fietsen naar Staphorst en breken de boel een beetje op omdat ze morgen weer naar huis gaan. De wandeling die we maken gaat door bos, heidegebied, langs akkers en vennetje. We komen veel tegen onderweg en nemen de tijd om foto's te maken.  Ik denk dat we bijna 4 uur onderweg zijn geweest om een kleine 14 kilometer te wandelen. Bij terugkomst worden we getrakteerd op thee met een Staphorster rol, een heerlijk soort gebak met room en chocolade.  We zitten lang gezellig en het werd al later dat er uiteindelijk besloten word om een pizza te bestellen. De zon zakt en het wordt fris. Pizza op, afwas klaar, kacheltje aan en relaxen.  Morgen een nieuwe dag 🙂

IMG-20230517-WA0002