IJhorst 3

15 mei 2023 - IJhorst, Nederland

IJhorst 14 mei 2023

Vanmorgen eerst Vincent en de kinderen succes gewenst want in Leiden is de marathon en een kidsrun. Vincent loopt zijn 1ste marathon. We hebben redelijk geslapen en nemen een zondags ontbijtje; eitje, croissantje en jus d Orange. Gisteren hoorden we al dat in de buurt iets te doen was en wat een hoop herrie geeft, het is iets van een auto of motor cross. We komen erachter dat het een motorcross is in de buurt van Veeningen, hier dichtbij. Het duurt tot midden in de nacht en doordat de wind de ‘goeie’ kant op staat een hoop kabaal. Nieuwsgierig als we (ik) zijn pakken we na de koffie de fiets en gaan er op af. Het is een motor cross, de Crisis Cross, een soort Zwarte Cross maar dan minder grootschalig. We zien veel campers, caravans en aanhangers, kermis en een muziek tent. Het ziet er heel gezellig uit en wat je kan verwachten in ieder geval. We kijken alleen en fietsen weer een stukje verder. In Zuidwolde lunchen we lekker in het zonnetje en gaan daarna terug naar de camping want vanmiddag komen Bert en Claudette aan. Op Facebook volg ik de marathon van Leiden want ben benieuwd of het Vincent lukt zijn 1ste marathon uit te lopen en ja hoor, de kinderen en hij hebben het hardstikke goed gedaan en Vincent heeft hem in een knappe 3 uur 38 minuten gelopen, super trots! (alleen kan hij nu niet meer lopen van de spierpijn 🥴). De kinderen waren 84ste en 85ste van de 600 kinderen die meededen en Amila zelfs 18de bij de meisjes en Imre 67ste van de 320 jongens die meededen. Bert en Claudette zijn inmiddels ook gearriveerd en we zitten heerlijk te borrelen, kletsen en te snacken. Koos en Franz gaan vanavond voetbal kijken en met z’n vieren doen we nog een spelletje Keezen. Morgen een stukje wandelen.

PSX_20230515_162402-01

IJhorst 15 mei 2023

Weer heerlijk geslapen en na een warme douche hebben we in het zonnetje bij Bert en Claudette koffie gedronken. Even een kort overleg gehad wat te doen vandaag en komen uit bij de wandeling in IJhorst, een klein wandelingetje van 5 kilometer. We hadden de fietsen in het ‘centrum’ neergezet en komen daar uiteraard weer terug maar eerst een terrasje voor koffie of speciaal biertje, die overigens erg lekker was ☺ We kunnen nog heel even op de camping van het zonnetje genieten want eind van de middag betrekt het en zakt de temperatuur. Voor het eten nog een spelletje Keezen en dan duiken we de caravan in! Morgen weer een dag!

PSX_20230515_162803-01

1. Claudette:
    15 mei 2023
    Het leest als een mooie dag. En dat was het ook. Weer mooie plaatjes.
  2. Christiene:
    Ja hè 😀
  3. Agnieta:
    15 mei 2023
    Wat schrijf je weer gezellig
    Kwamen ook tot de ontdekking dat de ooievaar daar een ware plaag is ,maar wel mooi op de foto
    En ik sls oyevar vind het altijd leuk 🤪
  4. Christiene:
    15 mei 2023
    😂 ja er zijn er genoeg maar blijft leuk.
  5. Bert:
    16 mei 2023
    Wij bespeuren trotse ouders en grootouders. Mooi om mee te maken. Feest der herkenning.