Hongkong 🇭🇰

14 oktober 2016 - Hong Kong Island, China

De drukte van de stad en de warmte nam ons even in beslag, het moest even inwerken. Daarom was het even zoeken op het station naar de trein die ons naar de Victoria Peak brengt, een uitkijkpunt op 552 meter hoogte op Hongkong Island. We waren mooi op tijd, het was nog rustig en ook het zicht was nog goed want later op de dag werd dat toch wel wat minder. Hoewel......de Nederlanders die we later tegen kwamen en in Hongkong werken en wonen vonden het helder  ... het zal wel. Het liep al lekker tegen de 30 graden en het verkeer is druk en soms chaotisch. Onderweg zien we bouwvakker op steigers die gemaakt zijn van bamboe en om ons heen schieten de Porche's, Ferrari's, Tesla's en de Rolls Royces je om de oren. Hoezo contrast! We komen boven en wat een uitzicht en ál die wolkenkrabbers! jongens, jongens zoveel hebben we nog niet eerder gezien. Het is een prachtig uitzicht op Kowloon en Victoria Harbour. Na de Peak drinken we koffie in een bar en kijken uit over Hong Kong. We gaan met de dubbeldekker bus weer richting het centrum en Hong Kong is wakker hoor, wat een mensen! We wandelen naar het plein met het reuzenrad maar het rad draait nog niet want het is nog vroeg. We gaan eerst maar wat eten en nemen een vertrouwde hamburger :) De ferries varen af en aan naar Kowloon, even later zitten we er zelf op, heerlijk even het water op. Hong Kong, wat Geurige Haven betekent bestaat uit 236 eilanden waarvan het overgrote deel onbewoond is. De drie grootste eilanden zijn onderling goed te bereiken met het openbaar vervoer. Alles loopt gesmeerd en het is een indrukwekkende dag, we lopen moe maar voldaan weer richting het vliegveld. Het is een grote luchthaven met veel eet en drink gelegenheden en de bekende winkels die je op luchthavens ziet. We zoeken een plekje en laten ons een lekker koud biertje smaken en dan hop naar Cairns, een vlucht van 7.00 uur. We vliegen over de Fillipijnen en Papua Nieuw Guinea en op 15-10-2016 om  6.30 uur landen we op Cairns. Het is 23 graden en het regent. Eindelijk in Australië!

1. Ellen:
    15 oktober 2016
    Haha...maken jullie je borst maar nat. Op het moment is het avond in Cairns en slechts 23° na wat regenbuien, maar als jullie daar landen zal het snel richting 30° gaan met een hoge luchtvochtigheid.