Cairns

15 oktober 2016 - Cairns, Australië

Om half zes vanmorgen voet op Australische bodem. Ik heb er echt heel lang naar uitgekeken en dan is het eindelijk zover. Werd er zelfs een beetje emotioneel van. De douane was een makkie, geen enkel probleem en binnen no time naar het appartement/hotel Village Bay Tropical Retreat in Cairns. We zitten in het tropische noorden met het regenwoud om de hoek. De temperatuur is oké maar af en toe een flinke regenbui. We mogen de kamer nog niet op maar kunnen wel even lekker douchen en de lange broek verruilen voor iets luchtigers. Daar knap je van op, hoewel...het is zo klam dat we niet echt opdrogen hahaha daarna even bijkomen met een ontbijtje en de eerste indrukken laten dalen. De bagage konden we stallen en na het ontbijt zijn we naar het centrum gewandeld over de Esplanade en zien verschillende vogels. Vogels die wij niet kennen maar ook strandlopertjes en pelikanen. Ineens de schrik om het hart.. waar is de rugtas!? Alles aan waardevolle documenten zitten er in. We lopen snel terug naar het hotel en gelukkig hadden ze hem gevonden en achter de balie gezet, we waren hem glad vergeten dus dat doen we straks anders. Het is ons nog nooit gebeurd dus zal het wel de vermoeidheid zijn. We lopen opnieuw naar het centrum. Ik ben een beetje van de vogels dus ben benieuwd wat voor moois we verder allemaal gaan zien. Ondertussen is het droog geworden maar het blijft bewolkt en het is gezellig druk in het centrum wat overigens niet echt groot is. We wandelen wat en in de lagoon even pootje baden. Veel Australische steden hebben een lagoon, een soort zwembad midden in het centrum. Vaak is er geen strand i v m haaien en krokodillen in zee, het is dan verboden om in zee te zwemmen. Na de lunch lopen we terug en zien dat een kleine jongen aangevallen wordt door een of andere vogel, hij moet echt rennen om het beest van zich af te schudden, nog nooit zoiets eerder gezien. Staat dat ons ook te wachten? We komen weer aan in het hotel en konden eerder dan verwacht onze kamer op. Spullen neergezet en na 2 dagen rechtop eindelijk weer eens lang uit! Wat een heerlijkheid is dat zeg :) We vallen in slaap en na 2 uurtjes worden we redelijk fris wakker, we frissen ons op en gaan de stad weer in voor een hapje. Intussen is het 18.15 uur en al donker als we de esplanade weer af lopen richting de eettentjes en die zijn er volop. Het is een gezellige drukte op de zaterdagavond. In het park een concert en een avondmarkt. Bij de Bottleshop een wijntje gehaald en dan heerlijk niets meer. Het was een rustig dagje om er in te komen en te wennen aan het andere ritme. Morgen de camper halen en dan gaan we echt op weg. Ben benieuwd, vonden het als voetgangers al link door het links rijden. Tis dat Koos me waarschuwde anders was het nu al einde verhaal geweest...pfoei