Inchecken

13 oktober 2016 - Amsterdam, Nederland

Nog even geskyped met de kinderen en kleinkinderen. Ook de buren gedag gezegd en nog even zitten kletsen. Om tien voor half 10 konden we inchecken dus met alle papieren voor de computer. Spannend, van alles geprobeerd maar om een of andere reden lukte het niet. Dan maar op Schiphol morgen.

13-10-2016

Om half negen de bus en hup naar Schiphol, omdat het een intercontinentale vlucht is moet je drie uur van te voren op de luchthaven zijn. Geen vertraging of dergelijke dus waren we op tijd bij de balie om in te checken. We vertelden dat we thuis niet konden inchecken en de medewerkster keek wat bedenkelijk en gaf de mededeling dat de vlucht volgeboekt was. Huh? Hoe kan dat nou!  Ze vroeg of we een groepsreis hadden geboekt want dan schijn je niet altijd individueel te kunnen inchecken maar niets van dat alles. We kregen het eventjes benauwd maar gelukkig is het goed gekomen en waren de stoelen al gereserveerd door het reisburo waar we de reis hadden geboekt, pfoei. Met de boardingpas in de pocket en ingecheckt naar Hongkong, we hebben ook al een boarding pass voor de vlucht van Hongkong naar Cairns. We vliegen met Cathay Pacific, toevallig de maatschappij bij wie ik mijn eerste vlucht had naar Manchester heel lang geleden 🙂 Nu koffie en mensen kijken, om 12.15 uur boarden.
Tegen twaalven lopen we richting de gate, G3. We kunnen zelf door de douane, je moet je paspoort door een selfscanner halen dan komt er een tv schermpje naar beneden waar je recht in moet kijken. Als ze je herkennen mag je door. Lekker makkelijk en niet in de rij hoeven staan. Het boarden duurt even maar dan toch onderweg, we gaan de A 5 over, leuk want vaak genoeg zien we de vliegtuigen erover heen taxiën als wij er onderdoor gaan. We stijgen op en gaan richting het noorden, alles is te zien op de live cam, een camera dat onder het vliegtuig hangt. Via Denemarken, Letland, Litouwen, Rusland, Kazachstan en China naar Hongkong. In het vliegtuig van alle gemakken voorzien, genoeg te zien, te luisteren en te gamen. Ook wordt ons een keuze menu onder de neus geschoven. Het lijkt natuurlijk heel wat maar het ontbreekt ons aan niets. Lekker wijntje, nootje. Warme maaltijd en ijs toe.  Boven Rusland moeten de schuifjes voor de ramen en worden we geacht te gaan slapen! Nederlandse tijd is dan vijf uur in de middag. Dus van slapen komt dan ook niet veel.

Inmiddels is het 14 -10 -2016. Het ontbijt is Engels met scrambled eggs en sausage. We krijgen het er zonder moeite in en om kwart over zes in de ochtend landen we op Hongkong, het is dan al 25 graden dat belooft wat. We maken geen haast om het vliegtuig te verlaten en het vliegveld af te komen, we hebben tenslotte de hele dag. Bij de toiletten tanden poetsen en een lekkere klets koud water in het gezicht. Hong Kong wordt wakker en we gaan de stad in. We zijn benieuwd wat de stad ons brengt.

1. Petra de Groot:
    13 oktober 2016
    Goede reis gewenst en een fijne vakantie. Heerlijk dat het nu eindelijk gaat beginnen!
  2. Petra de Groot:
    13 oktober 2016
    Als je jullue vluchtnummer doorgeeft, kan iedereen het vliegtuig volgen op: http://www.flightradar24.com
  3. Yvonne & Gerrit:
    13 oktober 2016
    Wij wensen jullie een hele fijne vakantie. Hier gaat alles goed. Xxx
  4. Cisca:
    13 oktober 2016
    Goede vlucht en we volgen jullie gr.
  5. Jacqueline Bellis:
    13 oktober 2016
    Nu voor het echie mensen. Goeie vlucht.
  6. Tini Reus:
    13 oktober 2016
    Een hele fijne reis en dat het allemaal soepel loopt met jullie verdere vlucht.