Foix, Pyreneeën 🇨🇵

5 september 2018 - Foix, Frankrijk

Dourdan   3 september ’18

Een uur eerder dan gepland zijn we vanmorgen in het donker vertrokken voor onze vakantie naar de Pyreneeën. Het loopt gesmeerd, geen oponthoud onderweg. We nemen de tijd voor koffie en brood. Voor het middaguur rijden we Parijs voorbij en besluiten om 13. 00 uur een camping op te zoeken. Het wordt Camping Municipal in Dourdan. We moeten de snelweg af en nemen wat binnendoor wegen. Typische Franse dorpjes met stalen balkonnetjes en luiken voor de ramen. Er is een omleiding want er wordt geasfalteerd, later op de camping zien we daar het resultaat van de voorkant van de caravan zit onder de teerspetters! Dus op naar de Supermarché voor keukenrol en wasbenzine. Na een uur poetsen was het er af, we kregen even het idee mee te doen aan het programma “We zijn er bijna” van omroep MAX. Die lui poetsen er ook heel wat op los! We waren wat vroeg aangekomen en stonden voor een dichte poort, Siësta! Om twee uur gaat de poort open en binnen 10 minuten staat de caravan als een huis en klikt een welverdiend biertje voor Koos open, zakje chips erbij en we zijn weer begonnen J

Lagrauliére  4 september ‘18

Heerlijk geslapen. Koos zei vooraf dat hij de caravan door midden zou zagen, nou…..een man een man, een woord een woord. Even porren en het is weer over ;) Even over negenen reden we de camping af en zetten koers richting het zuiden. We nemen onderweg de tijd voor een pauze en komen om vier aan op onze volgende stop. Wederom een Camping Municipal maar er staat geen hond. Koos draait de caravan op zijn plek dus pootjes uit en klaar zijn we weer voor vandaag.  We zitten nog lekker in het zonnetje en nemen een drankje. Voor het eten nog douchen en na het eten koffie met wat lekkers ;) Koos heeft zijn puzzelboekje en ik een boek. Morgen is het nog zo’n 300 km voor we op onze eindbestemming in Foix zijn waar we als het goed is 3 weken blijven staan.

Foix  5 september ‘18

Om 9.00 uur verlaten we Lagrauliére. Een dorp waarbij de elektriciteitskabels langs de kant van de weg op hoge palen de huizen voorziet van elektriciteit. Het dorp lijkt nog te slapen, er is weinig activiteit. Merendeel van de inwoners zal de pensioengerechtigde leeftijd hebben denk ik. Vandaag doen we de laatste kilometers naar de camping in de buurt van Foix, het zonnetje schijnt dus dat zal wel goed komen. Het is niet druk op de weg en kunnen daardoor lekker doorrijden. Bij Cahors krijgen we met een kortstondige maar hevige regenbui te maken en na Toulouse duiken we de Route National op. Onderweg bij Pamiers doen we nog wat boodschappen bij de Intermarché voor we richting camping gaan. We zien de Pyreneeën opdoemen als we onze bestemming naderen. Het is even zoeken maar dan komen we aan en melden ons bij de receptie. Nu staan we met luifel en alles klaar op een super mooi plekje en denken het hier wel 3 weken vol te kunnen houden. Nu het weer nog want we krijgen een onweersbui vanuit Spanje over ons heen maar al snel schijnt de zon weer en staat er een mooie regenboog. Morgen zien we wel wat we gaan doen, ik denk zo maar dat we er een luie dag van maken.

1. Jacqueline Bellis:
    6 september 2018
    Fijn dat de reis goed verlopen is. Leuk verwoord
    allemaal. Fijne vakantie. Gr.jacqueline
  2. Agnieta:
    6 september 2018
    Leuk om weer wat van je te horen en te lezen gelukkig een goede reis .
    Prachtig gebied als nu ook het weer nog meewerkt ?
    Kijk weer uit naar je volgende verslag
    Veel plezier samen
  3. BertvdB:
    8 september 2018
    Jaaa, dat gebied kennen wij, al een keertje of 6 in de Pyreneeën geweest. Ook wintersport in Andorra. Tour de France kijken en natuurlijk de beroemdste cols fietsen. Ga lekker genieten de komende weken. Groetjes van ons C en B