Foix, Pyreneeën

9 september 2018 - Foix, Frankrijk

Foix  6 september ‘18

Het heeft enorm geregend en geonweerd gisterenavond en vannacht maar we hebben er wel gewoon lekker doorheen geslapen. Vanmorgen scheen de zon weer en dan is alles al snel vergeten. Voor vandaag geen plannen dus heerlijk relaxen bij de tent en het zwembad, beetje de was doen, beetje foto’s maken van al die vlinders, insecten en vogels die hier rondvliegen. Omdat we slecht internet hebben en al helemaal niet mobiel te bereiken zijn, zijn we vanmiddag even bij de receptie geweest want alleen daar is WI-FI. Geen telefoon bereik dus dat maar even aan de kinderen laten weten zodat ze in hoge nood de camping eigenaar kunnen bellen. Gelijk maar wat geplaatst op het blog en dat was het dan. Bij de caravan hebben we nog lekker gezeten met een wijntje en de oesters die we gisteren gekocht hadden, lekker hoor. Straks lamsvlees op de bbq met gebakken aardappeltjes en een salade, wie doet ons wat ;)

Pamier en Foix  7 september ‘18

Heerlijk ontbeten, het verse brood smaakt lekker. Je bestelt brood en de andere dag is het vers voor je gehaald en ligt het rond 8-ten voor je klaar. Na het ontbijt zet Koos de fietsen op de auto en zetten we koers richting Pamier. Het miezert lichtjes en al snel wordt het droog maar blijft het voorlopig bewolkt. In Pamier parkeren we de auto bij het rugbystadion en fietsen het centrum in. Het is eigenlijk niet zo heel bijzonder alleen de kleine bruggetjes over een riviertje wat het leuk maakt. Na een koffie op het plein gaan de fietsen weer op de auto en rijden naar de parkeergarage van een supermarkt in Foix en ook daar vandaan fietsen we naar het stadscentrum. Het centrum van Foix is vriendelijker dan dat van Pamier. We fietsen richting het Chateau de Foix en beklimmen de 15 de Eeuwse toren. Bovenop heb je mooi uitzicht over het stadje en de omgeving. Na wat omzwervingen fietsen we terug naar de auto en zetten koers richting caravan. We hebben nog heerlijk gezeten en ’s avonds als het echt donker is probeer ik de sterren hemel op de foto te zetten inclusief de Melkweg. Na de resultaten gezien te hebben ga ik nog even wat meer oefenen ;)

Foix  8 september ‘18

Vandaag opnieuw een rustdag ;) de zon schijnt uitbundig dus daar moet van geprofiteerd worden. We luieren bij het zwembad en af en toe ren ik met mijn camera achter vlinders aan hahaha. Er is hier echt zoveel te zien. Ik zag ook een wat grotere groene hagedis die zat verscholen tussen het groen van het gras, de andere kleine hagedissen zijn ons al bekend maar deze grotere groene had ik in Europa nog niet eerder gezien. Maar ze kunnen nog niet tippen aan de goanna's in Australië!

1. Agnieta:
    10 september 2018
    Mooie plaatjes weer ,en echt vakantie inclusief lekker luieren ,blijf dat volhouden zou ik zeggen