Kootwijkerbroek

14 mei 2018 - Kootwijkerbroek, Nederland

04-05-2018 / 13-05-2018

Vrijdag avond 4 mei rijden we camping de Hazendonk op in Kootwijkerbroek. We blijven hier tot zondag 13 mei. We installeren ons en zetten morgen op ons gemak de voortent er aan. Vanaf zondag komen de kleinkinderen een paar dagen logeren en met de voortent eraan hebben we wat meer ruimte voor alle spullen en ook wat meer speelruimte. Volgens de weersverwachtingen wordt het een prachtige week wat voor ons uitzonderlijk is want dat treffen we niet vaak. We zetten het badje ook alvast op. Zondag is het dan zover, we hebben er met z'n allen veel zin in. Nadat papa, mama en Madee weer richting huis zijn vermaken de kinderen zich in het badje, de speeltuin, worden de koeien in de stal bezocht en zien we de pauwen die hier over de camping lopen, het is 1 groot feest. De kinderen genieten en wij ook!

DSC01940  DSC01943     DSC02033  DSC01928 - kopieblog

's Avonds gaan we pannenkoeken eten en sluiten de dag af met een lekkere  douche en een filmpje voor het slapen gaan. Amila heeft haar fietsje mee en willen kijken of we morgen een stukje kunnen fietsen.

We hebben een prima nacht achter de rug, de kinderen zijn op tijd maar gelukkig niet voor dag en dauw. Wassen, aankleden en ontbijten en dan na de koffie een stukje fietsen. Net als we op het punt staan weg te gaan fietst Charlotte, een vriendin van Marit die een huisje huurt in Otterloo het terrein op. Een leuke verrassing dus drinken we samen nog een kopje koffie en stappen dan op de fiets. Charlotte fietst een stukje met ons mee. Wij gaan richting Kootwijk en duiken al snel het bos is. Amila gaat hartstikke goed op haar fiets en Imre vermaakt zich achter mijn rug in het zitje. Bij elke vogel die hij hoort vertelt hij vol trots dat het een koolmees is. Halverwege stoppen we en rusten we wat uit. Na 13,4 kilometer zijn we weer terug op de camping, wat een prestatie voor een meisje van vijf! Even wat drinken en dan is het tijd voor spelen en luieren. Imre vermaakt zich met de knikkers die hij mee heeft en Amila speelt in het speeltuintje of  op de trampoline. Vanavond gaan we bbq-en en Amila helpt me met de salade maken en snijdt de komkommer in stukjes en verdeeld de mozzarella, Imre zou Koos helpen maar heeft het te druk met andere dingen :)

DSC01950

Dinsdag besluiten we naar Kootwijkerzand te gaan, met de auto want we willen een stukje gaan wandelen maar achteraf doen we dat maar niet. Amila zou de wandeling van 3 kilometer wel kunnen doen maar Imre is nog net even te klein. Wel beklimmen we de nieuwe uitkijktoren en kunnen ze nog even spelen in het zand. Na een broodje keren we weer campingwaarts en zoeken de schaduw weer op. Het is te warm om lang in Kootwijkerzand te blijven.

DSC01987  DSC01988  DSC02001  DSC02009    DSC02015  DSC02010

Morgen is het woensdag en brengen we de kinderen weer naar huis. We willen de voortent afbreken en er voor de laatste 4 dagen de luifel aan zetten dus dat doen we eerst. Dan alles verzamelen inclusief 2 kindertjes en rijden we naar Barneveld waar we, voor we écht naar huis gaan het Pluimvee museum bezoeken. Ze vinden het leuk genoeg om er een tijdje te zijn. We zien een kuiken uitkomen en een andere doet ook zijn best maar omdat het best een tijd duurt voor het kuiken er uit is wachten we daar niet op. Ze mogen ook kuikentjes vasthouden. Amila doet dat iets subtieler dan Imre, die pakt ze gewoon bij het kleine vleugeltje. Ze krijgen er geen genoeg van.

DSC02054DSC02059

De kinderen zijn weer thuis. Het waren fantastische dagen met ze, het weer kon niet stuk. We hebben met en van ze genoten.

Vandaag is het Hemelvaartsdag en is iets minder goed weer. We besluiten om naar Paleis het Loo te gaan. Het Paleis is dicht maar de stallen, de tuin en de Paleis tuin zijn open dus valt er genoeg te zien en te doen. En met de Museumkaart in bezit maakt dat ons niet uit. Als het Paleis verbouwd is gaan we er nog wel eens heen. We bekijken alles op ons gemak en nemen de tijd voor de wandeling. De rhodondenderons en azalia's staan volop in bloei, het is genieten.

DSC02139    DSC02143    DSC02150   DSC02151  DSC02153  DSC02156  DSC02161  DSC02166  DSC02163  DSC02169  DSC02172  DSC02184  DSC02187  DSC02193  DSC02194  DSC02195  DSC02203  DSC02206  DSC02209  DSC02211  DSC02215  DSC02216  DSC02219  DSC02224  DSC02237  DSC02255  DSC02258

Het is vrijdag en de zon schijnt uitbundig dus worden de fietsen weer uit de schuur gehaald. We fietsen richting Radio Kootwijk en stoppen voor een fotomomentje. Het is er druk dus gaan weer verder. Het is heerlijk fietsen op de Veluwe, afwisselend bos, heide en stuifzand. Uiteindelijk hebben we een tochtje van 40 kilometer gemaakt. Op vakantie nemen we nooit onze fietsen met accu mee maar de gewone fiets. Omdat het zo warm is trakteren we ons op een lekker koud biertje en verder wordt er geluierd, een salade gemaakt en de bbq aangestoken. Heerlijk.

DSC02270  DSC02282  DSC02283  DSC02288  DSC02289  DSC02291  DSC02295

Zaterdag gaan we voor de laatste keer fietsen. Een ritje van 35 kilometer en gek genoeg komt het fototoestel alleen uit de tas als we de Puurveense korenmolen bezoeken. Nog wat foto's op de camping want een boerderij camping heeft overal oude meuk en de pauwen laten zich ook weer zien. Na een drankje en het eten ruimen we de luifel en de rest op. Er is regen voor morgen (zondag) voorspelt en willen de boel droog mee naar huis nemen. De volgende vakantie staat in september gepland. 4 Weken vrij en gaan dan de Pyreneeën opzoeken. We hebben enorm genoten van deze korte vakantie, het weer was voortreffelijk en het kamperen met de kinderen een feest.

DSC02315  DSC02322  DSC02324  DSC02325  DSC02326 DSC02312  DSC02304  DSC02309

1. Agnieta:
    14 mei 2018
    Hoi Christien ,
    Wat hebben jullie dat getroffen heerlijk zon zomers weekje zo vroeg in het jaar ,en ja Nederland is ook prachtig
    Bovendien als het gezelschap goed is dan wordt het dubbel genieten ,dat doen jullie goed .
    Gr Agnieta
  2. Bert:
    14 mei 2018
    Kadootje Oma en Opa zo met de kleinkoters!!