Carcasonne

17 september 2018 - Carcassonne, Frankrijk

Carcasonne  17 september '18

Carcasonne staat op de lijst van wereld erfgoed UNESCO en we zien waarom. De stad werd in de 12de eeuw voor Christus door de Romeinen gebouwd. Er bevinden zich een kathedraal en een kasteel. Op de stadsmuur kun je een wandeling maken en ook voorbij de eerste wal kun je een rondwandeling maken met fraaie uitzichten op de omgeving. Er zijn 2 toegangspoorten waardoor je in de kern van de stad komt. De kunstenaar Felice Varini heeft een gedeelte van de oude stad versierd met geel band, het is alleen aan de westkant te zien en we vinden het wel wat hebben. Er is veel om te doen geweest, velen vinden het dus niet mooi. Nauwe straatjes met veel horeca en souvenirs winkeltjes. Het is er leuk wandelen of beter gezegd slenteren. Bij een van de winkeltjes kopen we nougat, een zoete lekkernij waar de regio om bekend staat.  We wandelen onder oude stadspoorten door en komen uit bij de kathedraal. We lopen binnen want we horen gezang. Een koortje van 4 heren staat te zingen en het klinkt prachtig, we blijven even luisteren. Wanneer ze uitgezongen zijn presenteren zij hun CD, uiteraard. We lopen nog wat verder en na een paar uur besluiten we het voor gezien te hebben en keren weer terug naar de camping.