Lac du Laurenti

19 september 2018 - Le Pla, Frankrijk

Lac du Laurenti  19 september ‘18

Holderdebolder waar hebben we dat eerder meegemaakt…hmmm.. De wandeling naar Balder Bay op Magnetic Island in Australië maar deze was van een overtreffende trap! Het begon al met de rit er naar toe, lekker binnendoor op de smalle en kronkelende wegen van de Pyreneeën. We kwamen op wegen waar je met 1 auto rijden kon, kwam er een tegenligger dan moest 1 van de 2 ruimte maken. Het laatste stuk tot aan Le Pla was wel erg mooi, heel hoog en door tunnels uitgehouwen uit de berg prachtig was het. Bij st Felix moesten we rechtsaf om naar de parkeergelegenheid te komen voor de wandeling naar Lac du Laurenti. Een zeer slecht begaanbare onverharde weg met kuilen waar de banden in wegzakten en dat voor 7 km 20 minuten lang. Koeien op de weg en soms een tegenligger. We komen aan en nemen eerst maar wat te drinken en te eten voor we gaan beginnen, op papier niet de langste wandeling maar zeker wel een zware. We moeten klimmen voor we bij het meer aankomen, in het begin zijn we hoopvol en valt het mee maar al gauw komen de eerste stenen en niet zo maar een paar stenen. Hij zijn ware zwerfkeien en lopen eigenlijk in een rivierbedding met watervallen alleen staat deze droog en doordat hij droog staat kun je naar het meer wandelen. Klimpartijen over rotsen en boomstammen, het is echt afzien. Maar dan……een adembenemend mooi meer, helder water en omringt door die machtige Pyreneeën. In een woord PRACHTIG. Wat is het hier mooi. Je kunt er voor kiezen om het meer rond te lopen maar wij houden het bij het zitten aan het meer en genieten van het uitzicht, we zijn blij het leven te hebben ;) We zitten heerlijk bij te komen voor we aan de terug weg beginnen, uitkijken want die rotsen geven niet mee. Als je omkijkt is het bijna niet te geloven dat dit een pad is. Bij de auto tanken we de inwendige mens verder bij en zetten ons schrap voor de hobbelige terugweg over de onverharde weg. Gelukkig dat we zoiets niet hebben gehad op 1 van onze camper-reizen want ik denk dat er dan weinig van het huisraad over gebleven was. Het was een zware wandeling maar zó mooi dus we zijn blij dat we hem gedaan hebben. Op de camping een duik in het zwembad, lekker eten en een drankje erbij en dan is deze dag ook zomaar weer om.

1. Jacqueline Bellis:
    20 september 2018
    Fijn om te lezen dat het zo mooi is daar en dat jullie genieten. Groetjes. Jacqueline