Andorra 🇦🇩

15 september 2018 - Canillo, Andorra

Foix  14 september ‘18

We gaan om de dag er op uit. Dus afgelopen vrijdag even niks, een beetje wassen en de caravan een beetje aan kant.

Andorra  15 september ‘18

We staan op tijd op want we willen naar Andorra, een klein belastingparadijsje in de Pyreneeën tussen Frankrijk en Spanje. Ruig en hoog en vooral veel ski-resorts. We komen Andorra binnen via de El pas de Casa, een slingerende bergpas op grote hoogte. Je kunt ook voor de tunnel kiezen maar dit is natuurlijk veel mooier. We gaan niet shoppen ook al is het belastingvrij want daar komen we niet voor, we zijn hier vanwege de Vuelta, de Ronde van Spanje. Het is vanaf de camping ongeveer twee uur rijden als we op de parkeerplaats belanden van Mirador Roc del Quer, een uitkijkpunt op 1913 meter hoogte. Dit punt is te vinden op de Coll d'Ordino in Canillo. We kijken er wat rond en genieten van het uitzicht. We hebben er op gerekend dat we hier de hele dag zullen zijn en hebben lekkere dingen en broodjes mee dus komen de dag wel door. Na tweeën komt de tour karavaan voorbij en gooien de nodige meuk uit de auto’s, tassen, petten, waaiers en ik krijg een zakje olijven in mijn gezicht gegooid ;) Voor we de Col verderop lopen eten we even een broodje en drinken wat en dan is het wachten op wat komen gaat. Als je naar een ronde gaat kijken of het nou de Tour de France is of de Vuelta dan heb je wat geduld nodig, geen probleem hoor. Koos heeft een puzzelboekje mee en ik vermaak me met de vlinders en een fototoestel. De helikopters komen dichterbij en de motoren met politie komen in grote getalen naar beneden geracet wat betekend dat de renners in aantocht zijn. En ja hoor, we zien de koploper en daarna in verschillende groepen de achtervolgers met Bauke Mollema en Stefan Kruijswijk. Ook zien we de wereld kampioen Sagan en Quintana, het is een zware maar korte koers vandaag. We hebben genoten van de dag en sluiten het af met een Pizza in Varilhes.

Foix 16 september ‘18

Het is warm vandaag dus het zwembad wordt weer opgezocht.