Beren!!

27 september 2011 - Clearwater, Canada

Jasper – Clearwater  ( 337 km )

Vandaag wilden we op tijd vertrekken omdat we zo’n 340 km te rijden hadden. Om half 9 opgestaan dus voor het gevoel een beetje te laat maar gelukkig een uur in tijd terug gegaan dus nu geen 8 uur verschil met jullie maar 9 uur omdat we uit Alberta naar British Columbia gaan. Na 213 km rijden kwamen we aan bij Blue River waar we proberen beren te spotten en zowaar ze waren er. Het is echt zo bizar om ze te zien, op afstand vergeet je dat ze gevaarlijk zijn. We keken onze ogen uit! Op een heuvel op een eilandje lag een beer een beetje te dutten maar op een gegeven stond hij op, liep naar beneden en zwom naar de andere kant van het meer, volgens onze gids was dat wel heel bijzonder. Op verschillende plekken liepen beren te scharrelen.

stoer

Na het beren spotten zijn we terug gegaan naar de camper en hebben tijdens een lekker broodje de foto's bekeken. Het is zo onwerkelijk dat je denkt dat ze er een hek om dat gebied gezet moeten hebben want op zo'n klein stukje al 4 beren zien?! Volgens de insiders zijn ze echt wild en staat Murtle Lake bekend om berengebied. Na onze break zijn we richting Clearwater gereden. We hebben een bijzondere camping gevonden de Trophy Mountain Buffalo Ranch, een camping met paarden en bizons. Het is mooi weer en mogen zelf een plekje zoeken dus regelen we voor ons zelf een plekje in de zon. We zitten voor de camper en zien de paarden en de bizons, leuk!  Koos heeft weer fikkie gestookt en bakt de steak op de firepit en ik maak een salade, dit is voor ons op en top vakantie vieren :)

Koos en de fire pits!

Tijdens het maken van de salade kijk ik door het keukenraampje en zie Koos lol hebben dus daar moest ik het fijne van weten. Hij zat op een wat wankele boomstam en viel achterover met steak en al! beetje het zand er af vegen en net doen alsof er niets gebeurd was verder gaan haha, ach en zand schuurt de maag zeggen ze. Na het eten en de afwas lekker een douche genomen, deze zijn in ieder geval een stuk dichterbij dan die in Jasper :) die waren op 2,5 km rijden met de camper, hier kunnen we het er gewoon lopend van af brengen. Het toiletgebouw lijkt een beetje op een saloon, veel hout en saloondeuren voor toilet en douche, grappig.Tot nu toe hebben we geluk met het weer, in Banff hadden we nachtvorst, op de gletsjer was het koud maar strak blauwe lucht, in Jasper hebben we het overdag droog gehouden en ’s nachts  wat regen en hier in British Columbia hebben we onderweg naar Clearwater wat buitjes gehad maar tijdens onze beren ervaring droog en sinds we op de camping staan is het weer gewoon warm maar koelt het zodra de zon weg is wel snel af. Na een wijntje en een spelletje Keezen zijn we vroeg onder de wol gekropen.

1. Syl:
    1 oktober 2011