paardrijden

28 september 2011 - Wells Grey Park Clearwater, Canada

Wells Gray Provincial Park

Geslapen als een blok en ook een beetje uitgeslapen, héérlijk. Vandaag hebben we een relax dagje voor de boeg want om 10. 00 uur hebben we een afspraak maar daarover straks meer. Ontbijten doen we met het gebruikelijke eitje en daarna een overheerlijke douche achter de saloondeuren ;) Zoals gezegd melden we ons om 10.00 uur voor onze afspraak bij Tiffany die ons zal leiden door de bossen van het Wells Gray PP. De paarden stonden gezadeld, klaar om bereden te worden want echt waar....we gaan te paard het Park verkennen. We hebben geen ervaring maar dat schijnt niet nodig te zijn, het lijkt me zó leuk! Koos kreeg Rancoon aangewezen een mooi grijs/bruin paard en ik mocht op Cochese, zo'n gevlekt paard bekend uit wild west films en die bereden werden door Indianen!

Achter Tiffany aan

We voelden ons toch een beetje cowgirl en cowboy tot we op weg gingen. Tiffany nam de leiding en wij hoefden eigenlijk niets te doen, onze paarden liepen blind achter onze leidster aan haha geweldig! Het was geen geplaveid pad waar we over reden, er moest goed uitgekeken worden want de rotsblokken waren toch wat glibberig en zelfs de paarden hadden met sommige stukken wat moeite. Dus vooral meedeinen op de rug van het paard maar dat viel niet altijd mee dus goed vasthouden aan het zadel. Van te voren kregen we een beetje instructie, zo wisten we hoe we moesten sturen en remmen dus probeerden we dat allebei een beetje uit onderweg, leuk man! Naar voren buigen als we de heuvel op gingen en naar achter als we er weer af gaan, het leek net echt :) Halverwege kreeg ik last van de slappe lach, wist ik veel dat paarden windjes laten bij inspanning als ze heuvel op moeten!! Na ruim 2 uur  ‘horse ride’  kwamen we weer terug bij de Ranch en hebben het erg leuk gevonden, het is zo heerlijk rustig en stil dat je er heel relaxed van wordt :) Voor de rest hebben we een heerlijk rustig dagje, beetje de was gedaan en heerlijk in het zonnetje gezeten tot het weer wat gaat schemeren. Koos pakt dan weer met zijn bijl en gaat dan als een ‘echte’ Canadees hout hakken voor de fire pit want er moet ook weer gegeten worden. Vanavond weer een spelletje Keezen want dat is zo’n beetje vaste prik met een wijntje of een biertje..gezellig! Morgen gaan we richting Peachland.

1. Michelle:
    2 oktober 2011
    Wat doen jullie toch een leuke dingen daar. Eerst Berenjacht en nu weer als Old Shatterhand en Witte Veder op 2 knollen de prairie op!! Nog buffels gezien? Het is enig om met jullie vanaf een afstand mee te reizen! Wij genieten mee.

Ik kijk alweer uit naar het volgende schijfsel.
    Liefs, Nelleke en Michelle
  2. Agnieta:
    2 oktober 2011
    leuk hoor al die avonturen in de natuur.
    Want wat is de wereld ook verschrikkelijk mooi he
    blijft leuk om zo mee te genieten.