Athabasca Glacier – Jasper

25 september 2011 - Jasper, Canada

Columbian Icefield - Jasper  (104 km)

Een afstand van zo’n 100 km waar we de hele dag over kunnen doen, dus lekker rustig aan. Wat hebben we een mazzel gehad gisteren met het weer want nu regent het een beetje. We stoppen vol goede moed bij de Sunwapta Falls maar helaas regent het nog steeds. Onderweg naar onze volgende stop de Athabasca Falls wordt het droger en gaat het zonnetje het zelfs proberen. Het is een stoere waterval die je van alle kanten kunt bekijken, wat wij ook doen.

Athabasca Falls

Anderen hebben niet dat geluk want die horen van hun reisleider "no time" waarna het Chinese gezelschap wat teleurgesteld afdruipt en maar weer hun de bus sjokt. Na de watervallen van vandaag zijn we via de 93A naar Jasper gereden en het visitor centre bezocht, we konden de supermarkt niet vinden dus het maar even gevraagd want de koelkast moet weer gevuld:)  Daarna zijn we doorgereden naar Whistlers Campground even onder Jasper. Bij de inschrijving krijgen we een waarschuwing voor beren en herten want ook die zijn zeer gevaarlijk in dit jaargetijde. Het is een enorme camping want als we willen douchen moeten we 2 en een halve km rijden met de camper! Morgen naar de Maligne Canyon.

1. Syl:
    26 september 2011
    Wat maakt het uit dat sommige berichten later komen, het is al hartstikke leuk om alles wat jullie doen en meemaken te volgen!
    Mooie foto's ook tot nu toe, kan niet wachten op het dikke boek!
    Geniet lekker, doen wij hier ook, het is zowaar aan het nazomeren!
    Sylxx
  2. Carla:
    28 september 2011
    Hoi Christien en Koos, Ojee Beren, hoop dat ze jullie niet vetgenoeg vinden!!!! Alle mensen daar zijn toch dikker??? Mooie foto`s en geweldig om mee te kijken met jullie! Hier in Koedijk is het prachtig weer! Maar alles saai en hetzelfde! geniet lekker1 XXX