Aangekomen in Gdansk

17 januari 2016 - Gdansk, Polen

Gdansk is een modern vliegveld en pakken een taxi naar het hotel omdat we niet veel informatie konden vinden over hoe naar de stad te komen. We logeren in Hotel Admiral aan de rand van de oude stad en een prachtige kamer staat ons te wachten en nemen eerst een kopje thee. Om drie uur gaan we de stad nog even in en wat opvalt is de bouwstijl, het lijkt net Amsterdam. Na de komst van rijke kooplieden werden aan architecten uit Holland, Vlaanderen en Duitsland opdrachten gegeven voor de bouw van de huizen. Om vier uur wordt het al donker en wordt het sfeervol door alle verlichting, er staan kerstbomen en er hangt kerstverlichting. Nu even niks en opknappen want straks weer een hapje eten buiten de deur. We hebben heerlijk gegeten bij een Argentijns restaurant. Tijdens onze wandeling staat er een eenzame Pool zich op te winden voor een televisiescherm in een etalage. Er zijn Europese kampioenschappen handbal in Polen en hier in Gdansk staat ook een hal waar gespeeld wordt. Hij staat boos te schreeuwen en gebaren te maken, hij is het duidelijk niet eens met de beslissing van de scheidsrechter. Als we verderop zijn horen we hem juichen, gelukkig :) We doen nog een spelletje wordfeud en nemen nog een borrel. Morgen weer een dag