Verchin - Poitiers

18 juni 2013 - Poitiers, Frankrijk

Om 8.00 uur reden we van de camping af richting het zuiden. We zien wel waar we stranden want als we geen zin meer hebben dan stoppen we. Het is mooi weer als we vertrekken en zien veel dieren langs de weg, een das, vos ,hermelijn, verschillende vogels groot en klein maar helaas allemaal dood....Wel wat herten gezien, dat verzacht het leed :)  In Rouen is het even billen knijpen. Om de stad door te komen heb je boven en ondergrondse wegen. Bovengronds stonden auto's te wachten bij het stoplicht dus wij dachten dan duiken we ondergronds, oeps..doorrijhoogte 2.40! Hoe hoog zijn wij!? Bukken haha en op hoop van zege dan maar want er was geen terugweg mogelijk. Tergend langzaam rijden we door, we horen niets kraken dus gaan er vanuit dat alles nog heel is. Pfoei, het zweet in de bilnaad maar zijn zonder kleerscheuren de 3 tunnels doorgekomen. Muziek even hard aan om het te vieren :) Even verderop nemen we pauze en gaan de snelweg af en zoeken een rustig plekje. Na een uurtje rijden we weer verder en het spettert af en toe. Tegen vieren houden we het voor gezien en zoeken een plekje op een camping in Avaton vlakbij Poitiers. In Poitiers zijn we jaren terug eens geweest met de kinderen want hier is het Sience Parc Futuroscoop, een leuk attraktiepark met verschillende 3 D bioscopen en bewegende stoelen. Zal nu wel anders zijn dan toen maar zal nog steeds leuk zijn om te bezoeken. Een pizza en dan douchen want morgen weer verder.

1. Agnieta:
    23 juni 2013
    altijd weer even schakelen als je in enen in druk gebied komt ,en met de hoogte hadden wij met camper ook soms wat moeite,bij tankstation pppff ging net goed, en een tunnel waar de weg steeds werd afgezet voor de grotere wagens zodat je in het midden van de weg kon rijden,het te smal was,was ook spannend ha ha leuke verhalen weer