Poitiers - Frontenac

19 juni 2013 - Frontenac, Frankrijk

Het hoost! Donder en bliksem wat is dat nou weer voor flauwekul! Zodra het droog is draaien we de pootjes in van de caravan en zoeken de N 10 op richting Bordeaux. Veel buien onderweg maar komen gelukkig droog aan op een bijzondere camping in Frontenac. Het is een Chateau en alles nog authentiek, de sanitaire ruimtes in de oude wijnkelder en ontvangst is in de ruimtes waar de wijnvaten opgeslagen lagen. In de tuin van het Chateau is de camping, de eigenaren zijn  kunstenaars en dat is te zien. We installeren ons en gaan de supermarkt opzoeken voor wat boodschappen. Vanavond gaan we niet koken maar eten gezamenlijk met andere campinggasten in de tuin van het chateau. Een aantal keer koken de eigenaren van de camping voor de gasten en als je je van te voren aanmeld schuif je aan aan de lange tafel. Wel zelf je bord, bestek en glazen meenemen..... Voor € 18,00 heb je een aperatief (drankje om trek te krijgen) salade landaise, confit de canard et frites, fromage, tarte, vin en café onbeperkt. Het was best gezellig en hebben lekker lang getafeld. We zoeken tegen half elf ons caravannetje op en nemen nog een afzakkertje en vervolgens ons mandje in.