Varen door de Weerribben

14 augustus 2021 - Kalenberg, Nederland

Weerribben

11-08-2021

Om 10.15 uur stappen we in onze gereserveerde fluisterboot bij café restaurant 'de Weerribben. Het is prachtig weer en het wordt zelfs warm, flink insmeren met zonnebrand dan maar. varen door de Weerribben, het stond op het to do lijstje deze zomer. In Ossenzijl leggen we aan voor koffie. Na 2 bakkies stappen we weer in en varen weg, en passant nemen we wat takken mee maar uiteindelijk is het 'recht zo die gaat'. Op sommige stukken is het druk en smal en dan is het een soort van file varen met fluisterbootjes, kano's, motorbootjes of suppers, het komt allemaal voorbij. Op een gegeven moment vaart iedereen weer zijn route en wordt het al snel weer rustig. We vinden een mooi plekje om aan te leggen, eten een broodje, snacken en drinken wat, we hebben het allemaal mee. We genieten van de rust want hier zien we  weer helemaal niemand. Heerlijk even de ogen dicht of foto's maken. Heerlijk is het en hebben de tijd want de fluisterboot moet voor zes uur ingeleverd zijn. Als we later weer verder gaan varen, varen niet direct terug naar het startpunt maar gaan Kalenberg in. Hier hebben we een -tig tal jaren terug een huisje gehuurd van Koos zijn zus, een klein wit huisje en dat willen we even zien en hebben het gevonden! Het is nog helemaal hetzelfde 😃 Het is druk in Kalenberg en de ene boot is groot en indrukwekkend en dan weer een rubber bootje maar dat geldt ook voor de huizen die er staan, de ene is groot en imposant en het andere is een kneuterig boerderijtje. Leuk is het in ieder geval wel om hier weer even terug te zijn. Wanneer we de boot ingeleverd  hebben drinken we nog wat bij het restaurant voor we weer naar de caravan rijden. Op de terug weg wat boodschappen voor de barbecue voor een mooie afsluiting van deze heerlijke slow motion dag :)

DSC08439

1. Bert:
    16 augustus 2021
    Zeer toepassijke woordspeling.... *slow motion*. Mooie plaatjes in een fraai gebied. C rijdt. Bijna bij Bremen.