Sønderborg

28 juni 2017 - Møgeltønder, Denemarken

Het regent als we opstaan maar na het ontbijt zetten we evengoed koers naar Sønderborg op het eiland Als. De regen stopt en de temperatuur stijgt, begonnen we met 15 graden het eindigt met 20. Dit is voor vandaag het hoogst haalbare. We parkeren de auto in een buitenwijk en pakken de fiets van het fietsenrek en fietsen naar het oude centrum. We starten bij het info kantoor en daarna is het koffie met een Belgische wafel. Niet zomaar een wafel maar een behoorlijke wafel! Na al dit lekkers zijn we naar Sønderborg kasteel gefietst en naar de haven. Lekker rond gekeken en gelopen. Veel zeilboten komen voorbij uit verschillende landen. Een wedstrijd misschien? We weten het niet en dat maakt ook niet uit. Daarna richting een idyllisch gelegen haventje gereden tenminste die kant op maar hebben het niet kunnen vinden, ik ben daar denk ik niet zo handig in geloof ik. Niet verder gezocht maar de weg terug naar de camping genomen. Op zich was het een aardige dag, met het weer viel het mee tenminste. De voorspellingen voor de komende week zijn gewoon niet goed, veel regen en de temperatuur komt niet boven de 15 graden uit. We zitten te dubben wat te doen. Blijven we of gaan we naar huis, ik denk zomaar dat laatste, alsof het zo moet zijn... In oktober heb ik nog een weekje vakantie en dan hebben we een paar dagen naar de Biesbosch gepland, hopen dan op beter weer.

1. Jacqueline Bellis:
    28 juni 2017
    Jammer dat het weer parten speelt. Tis hier ook nat. Maak er nog ff wat van.
  2. Maureen:
    28 juni 2017
    Voor het weer hoef je niet terug te komen hoor, nat, natter, natst.
  3. Bert:
    28 juni 2017
    Mwaahh, ik weet niet...... als het weer zo een beetje minder is heb je die foto's dan blauw ingekleurd, Christiene?
  4. Christiene:
    28 juni 2017
    Het gaat om de vooruitzichten Bert. Vanaf nu regen!
  5. BertvdB:
    Hmmm, jammer!!
  6. BertvdB:
    28 juni 2017
    Ja pech ik heb het gezien. Is niet best