Møgeltønder

27 juni 2017 - Møgeltønder, Denemarken

Als een blok geslapen daarom zaten we wat laat aan het ontbijt. Verdere plannen dan fietsen hadden we niet dus geen paniek. Voor mijn verjaardag heb ik van Koos een mooi boek gekregen over Scandinavië, we schoten allebei even vol. Het verdriet zit hoog. Na de koffie het centrum van Møgeltønder ingefietst. Het is een leuk klein dorp met tal van Friese huisjes met rieten daken. Het dorp wordt gezien als het mooiste dorp van Denemarken. De kerk is een bezienswaardigheid met een goed onderhouden kerkhof. We hebben door het hek gegluurd van kasteel Schackenborg wat eigendom is van de koninklijke familie. Het gaat 1 juli open voor publiek maar dan zijn we hier niet meer. Na al dit moois door gefietst naar Tønder. Tønder is een oud handelsstadje. Talloze goed bewaarde patriciërswoningen zijn daar nog getuige van. Heerlijk door het oude centrum geslenterd en een trui gekocht. Op ons gemak zijn we weer terug gefietst en genieten van het zonnetje. Morgen gaan we een dagje naar Sønderborg in het oosten van Zuid Denemarken. Maar vanavond eerst nog lekker uiteten om mijn verjaardag te vieren.

1. Jacqueline Bellis:
    27 juni 2017
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Lekker eten saampies en een dikke kus van ons.
  2. Ellen:
    27 juni 2017
    Ik heb je al gefeliciteerd op FB maar dat kun je natuurlijk niet lezen. Hoop dat je verjaardagsmaaltijd buiten de deur lekker smaakt.
  3. Brrrt:
    27 juni 2017
    Ik denk dat jullie in een mooie omgeving zitten en gaan zitten zo naar Sonderborg. Ga er vanuit dat het goed smaakt dan wel gesmaakt heeft. Fijne vakantie verder, Jongelui!!