Rundu 🇳🇦

22 november 2023 - Rundu, Namibië

Maun - Rundu woensdag 22 november 2023

Vandaag hebben we een lange reisdag en zitten daarom al om 7 uur in de bus/truck. We passeren de grens van Botswana met Namibië met de hoeveelheid aan papierwerk. Gisterenavond kregen we al 2 formulieren die we ingevuld hadden, daarvan moesten we er 1 afgeven bij het eerste loket dan lopend door een stukje niemandsland naar de douane van Namibië en daar moest nog een ander formulier ingevuld worden. Het moest allemaal goed ingevuld zijn, zo niet dan moest het opnieuw totdat het goed was. Én vooral geen commentaar geven. Maar..weer een stempel er bij! Na een aantal stops komen we om 17 uur aan in Kaisosi River Lodge, onze 1ste overnachting in Namibië. Het is een prachtige plek aan de grens met Angola, alleen de Kavango rivier ligt er tussen. We hebben huisje nummer 5, groot en ingericht voor vier personen. We zetten de tassen neer plukken de zwemspullen er uit en nemen een duik, hoewel.. uitkijken want het is glibberig door het beton wat aangeslagen is door alg. Het is ook geen zwembad water maar water uit de rivier, en ja zonder hippo's en crocs. Het is heerlijk en de pul bier smaakte goed, Namibië heeft Duitse invloeden dus met al die bierpullen op tafel leek het wel de Oktoberfesten 😂 De temperatuur is ook wat aangenamer, we zaten op de 40 + en nu rond de 35 graden. Omdat we afgelegen liggen eten we op het resort wat wel vaker zal gebeuren maar gelukkig hebben we het gezellig met elkaar en lachen veel. We gaan wel weer op tijd naar bed want morgen rijden we naar het Etosha N P. De wegen zijn hier slecht, veel hobbels, gaten of onverhard, het maakt de reis wel compleet vind ik. Namibië is groot en dun bevolkt waardoor je bijna niemand tegen komt. Het landschap is heel divers, woestijn, begroeiing en zien ook bergen, hier Koppies  genoemd. We zien veel geiten en koeien onderweg en kleine dorpjes met omheinde erfjes. Sommigen zijn verlaten, het is een nomadisch bestaan. De wilde beesten laten we voor even achter ons maar Botswana was prachtig, groen en vriendelijke mensen, de hoeveelheid olifanten was overweldigend en dat kleintje dat net geboren was de kers op de taart. Het vliegen boven de Okavango Delta was fantastisch, olifanten, zebra's en wat al niet meer hadden we niet willen missen.

1. Agnieta:
    25 november 2023
    Grappige en herkenbare dingen ,het lopend over de grens moeten ,en het vele papier werk.
    Ook herkenbare dat je de vroegere overheerzer weer terug vind in het land ,al is het in kleine dingen.
    Duits nog nooit gehad 🤣🤣
    Geniet weer mooi verder van al deze culturen en flora en fauna .